Reklama

Na praktykach w Hiszpanii. Młodzież i nauczyciele zdobywali umiejętności

Zespół Szkół w Nowem jest już po kolejnej mobilności uczniów i nauczycieli w ramach programu ERASMUS+

Tym razem 18 uczniów szkoły – 9 logistyków, 5 informatyków oraz 2 fryzjerów i 2 kucharzy pod opieką dwójki opiekunów Piotra Kalinowskiego i Joanny Chmieleckiej, odbyli dwutygodniowe mobilności w Granadzie (Hiszpania).

- W tym roku nie tylko uczniowie byli uczestnikami projektu ale i także nauczyciele naszej szkoły, którzy odbyli staże branżowe – informują pracownicy szkoły. - Wszyscy uczestnicy mobilności pracowali w dużych hiszpańskich firmach logistycznych, informatycznych oraz w zakładzie fryzjerskim i restauracji w samym centrum Granady. Uczniowie i uczennice zapoznali się ze stanowiskami  pracy, poznali przepisy BHP, organizowali swoje stanowiska pracy, obsługiwali różne urządzenia komputerowe, wykonywali powierzone im obowiązki, a co najważniejsze, współpracowali z hiszpańskimi kolegami i koleżankami – dodają.

Najważniejsze zadania jakie wykonywali w nowych miejscach praktyk to:

  • fryzjerzy:

– organizowanie i wyposażanie stanowiska pracy zgodnie z przydzielonym zadaniem
– stosowanie przepisów bhp, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska

– wykonanie zabiegu mycia włosów i skóry głowy z uwzględnieniem różnych technik masażu

– zaplanowanie zabiegu mycia włosów i skóry głowy z uwzględnieniem rodzaju skóry głowy

– zorganizowanie i wyposażanie stanowiska pracy zgodnie z wymaganiami ergonomii

– wykonywanie dezynfekcji sprzętu i stanowiska pracy

– dobieranie środków ochrony osobistej

– przygotowanie klienta do zabiegu

– dobieranie środków do pielęgnacji i regeneracji włosów

– dobieranie środków do stylingu

– przygotowanie klienta do zabiegu koloryzacji włosów

– wykonanie zabiegu koloryzacji włosów

  • kucharze:

– zorganizowanie i wyposażenie stanowiska pracy zgodnie z wymaganiami ergonomii
– dobieranie surowców i półproduktów stosowanych w sporządzaniu potraw i napojów
– ocenianie jakości surowców i półproduktów stosowanych w sporządzaniu potraw i napojów
– określanie zagrożenia obniżającego jakość żywności
– stosowanie receptur gastronomicznych
– przechowywanie surowców, półproduktów i wyrobów gotowych
– branie udziału w produkcji potraw i napojów kuchni hiszpańskiej
– dobieranie metod i technik sporządzania potraw i napojów
– charakteryzowanie zmian zachodzących podczas sporządzania potraw i napojów
– dobieranie i stosowanie sprzętu, maszyn i urządzeń do produkcji potraw i napojów

  • logistycy:

– przyjmowanie, przechowywanie i wydawanie towaru
– kompletacja zamówień
– koordynowanie pracy magazynu oraz zaopatrzenia
– współpraca z dostawcami oraz klientami firmy
– zdobywanie umiejętności prowadzenia dokumentacji magazynowej i transportowej oraz obsługiwanie   programów magazynowo-sprzedażowych

– obsługa skanerów kodów QR

– zabezpieczanie towaru przed kradzieżą
– prowadzenie ścisłej współpracy między magazynem a działem sprzedaży
– przyjmowanie i wydawania towaru, etykietowania, oznaczania
– formowanie i deformowanie paletowych jednostek ładunkowych

  • informatycy:

– organizowanie i wyposażanie stanowiska pracy zgodnie z przydzielonym zadaniem
– stosowanie przepisów bhp, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska
– obsługiwanie urządzenia wykorzystywanych w miejscu praktyk
– konfiguracja i rekonfiguracja BIOS
– sprawdzanie poprawności montażu urządzeń komputerowych
– weryfikowanie poprawności działania komputera po modernizacji
– zabezpieczanie systemu komputerowego przed zagrożeniami
– zastosowanie polityki kopii bezpieczeństwa
– skonfigurowanie ustawienia systemu operacyjnego według wskazań użytkownika
– naprawa urządzeń komputerowych

- Poza realizacją planu praktyk wszyscy uczestnicy mobilności realizowali program kulturowy poprzez zwiedzanie bogatej historycznie Granady, Malagi, jak i uczestnictwo w przygotowaniach do wielkiego święta w Hiszpanii -Samana Santa – Wielkiego Tygodnia – podaje grono pedagogiczne Zespołu Szkół.- Wsród najważniejszych punktów programu kulturowego znalazły się Park Nauk, Katedra, Klasztor Kartuzów, zwiedzanie Muzeum Jaskin – Museo Cuevas del Sacromonte, Albaicine -najstarszej dzielnicy miasta, Carmen de los Martines gdzie uczestnicy mogli podziwiać różne rodzaje ogrodów: francuski, angielski, romatyczny obszar z jeziorem, ogród warzywny, las a nawet labirynt. Zwiedzili też nadmorskie miasteczko Nerja oraz jedną z najpiękniejszych białych wiosek na Costa del Sol – Frigiliana, odwiedzili Dom Picassa i Alcazabę w Maladze. Uczestnicy projektu brali udział w pokazie tańca flamenco, którego tradycja pochodzi z Andaluzji. Jednak naszym uczestnikom najbardziej utkwiła w pamięci wizyta w Alhambrze, warownym zespole pałacowym w Granadzie zbudowanym w latach 1232 – 1273. Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie i nauczyciele naszej szkoły poznali kuchnię hiszpańską próbując typowych dla regionu Andaluzji dań i przekąsek – tapas, churros, gorącej czekolady, pionono czy paella. Realizacja praktyk zagranicznych w ramach Erasmus + umożliwiła naszym uczniom i nauczcyielom połączenie wiedzy teoretycznej z praktyczną.

Uczestnicy projektu nauczyli się systematyczności, odpowiedzialności , współpracy w międzynarodowym zespole, poznali nowe miejsca, ich kulturę, kuchnię, obyczaje, a co najważniejsze przełamali lęk przed komunikacją w języku obcym. Wyjazd był dla wszystkich żywą lekcją radzenia sobie ze strachem przed nowym, nieoczekiwanym i nieznanym. Wszyscy uczestnicy mobilności uzyskali bardzo wysokie oceny i pochwały od swoich pracodawców.

Fot. Zespół Szkół w Nowem

Aplikacja nswiecie.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nSwiecie.pl




Reklama
Wróć do