W związku z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego trwa opracowywanie Rozszerzonego Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla projektu pn.: „Budowa linii kolejowych nr 5 i 242 na odc. Grochowalsk – Grudziądz – Warlubie” oraz „Budowa linii kolejowej na odc. Grudziądz – Gdańsk”
- Celem opracowania jest przygotowanie szczegółowej dokumentacji, która pozwoli na ustalenie kształtu, przebiegu oraz istotnych parametrów dla projektowanej linii kolejowej – czytamy na stronie internetowej CPK. - Opracowanie uwzględniać będzie wytyczne techniczne, środowiskowe i społeczne, a także obowiązujące standardy krajowe oraz unijne. Powstałe opracowanie będzie podstawą do dalszych prac projektowych, w których uszczegółowione zostaną rozwiązania techniczne dla wszystkich obiektów na linii kolejowej oraz w jej bezpośrednim otoczeniu. Ogłoszenie wariantu inwestorskiego, czyli wariantu rekomendowanego do realizacji przedmiotowej inwestycji planowane jest w IV kwartale 2024 r.
Na linii kolejowej nr 5 maksymalna prędkość projektowa dla pociągów pasażerskich ma wynosić 350 km/h, a prędkość eksploatacyjna 250 km/h. Maksymalna prędkość projektowa dla pociągów towarowych to natomiast 120 km/h.
Dla linii kolejowej nr 242 maksymalna prędkość projektowa dla pociągów pasażerskich wynosi 250 km/h, maksymalna prędkość eksploatacyjna dla pociągów pasażerskich: 160/200/250 km/h ( w zależności od wariantu), a maksymalna prędkość projektowa dla pociągów towarowych: 120 km/h
Centralny Port Komunikacyjny stworzył i opublikował w tym celu specjalne mamy interaktywne na których można zapoznać się z wyznaczonymi wariantami przebiegu tras. Dostępne są one tutaj.
W ramach niniejszego projektu przewidziane są spotkania informacyjno-konsultacyjne z mieszkańcami, mające na celu zaprezentowanie projektowanych przebiegów wariantów linii kolejowej.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ręce opadają , dalej budujemy kolej przez bagna, lasy i miasta i wsie , no cóż tam gdzie można się nachapać rozsądku nie ma .