
Konto można założyć poprzez bankowość elektroniczną. Dzięki niemu można samodzielni zdobyć Informacje o ubezpieczeniach, świadczeniach, zwolnieniach lekarskich i płatnościach, a także wyliczyć prognozowaną emeryturę
W związku z zagrożeniem koronawirusem Zakład Ubezpieczeń Społecznych zachęca do korzystania z usług Platformy Usług Elektronicznych. Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu – przez internet - za pomocą profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej. Jest to bardzo proste i nie zabiera wiele czasu. - W obecnej sytuacji nie chodzi już o bezpieczeństwo nas samych, ale osób, z którymi mieszkamy, które spotykamy - wyjaśnia Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego. - Akcja "zostań w domu" ma sens, dlatego jeśli nie musimy wychodzić na zewnątrz, zastosujmy się do zaleceń medyków. Wiele spraw możemy załatwić przez interenet, także tych urzędowych - dodaje.
Z ZUS-em możemy kontaktować się m.in za pośrednictwem usług elektronicznych dostępnych na portalu Platformy Usług Elektronicznych. Wystarczy założyć konto na PUE ZUS. Można to zrobić na swoim domowym komputerze, bez wychodzenia z domu. Wystarczy wejść na stronę www.zus.pl, wybrać sposób rejestracji i wypełnić formularz. Następnie należy ustalić hasło do konta, a na podany w formularzu adres e-mail dostaniemy login. Ze względów bezpieczeństwa trzeba również potwierdzić swoją tożsamość. Można to zrobić m.in. za pomocą profilu zaufanego ePUAP, czy podpisu elektronicznego (certyfikatu kwalifikowanego), lecz najprościej zrobić to przez bankowość elektroniczną (jeśli konto jest w banku, który zawarł z ZUS porozumienie).
W ostatnim przypadku konto na PUE można zarejestrować poprzez stronę www.zus.pl – przy wyborze sposobu rejestracji należy kliknąć w ikonę swojego banku lub wchodząc bezpośrednio ze strony swojego banku.
Dzięki profilowi na PUE można uzyskać nie tylko informacje o swoich ubezpieczeniach, świadczeniach, zwolnieniach lekarskich i płatnościach, ale także wyliczyć prognozowaną emeryturę. Na PUE ZUS można także samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń. Jeśli zmienimy bank, do którego ma być przekazywana emerytura, renta lub zmienimy adres zamieszkania, wówczas możemy przez internet złożyć wniosek o zmianę danych.
Z PUE najczęściej korzystają przedsiębiorcy, którzy, tą właśnie drogą, składają dokumenty zgłoszeniowe
i rozliczeniowe. Mogą też samodzielnie generować niektóre dokumenty, m.in. informację o aktualnych zgłoszeniach do ubezpieczeń, bądź zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie