Reklama

Nowe zasady w systemie zgłaszania i szacowania strat w uprawach rolnych

Ministerstwo Rolnictwa wprowadziło zmiany w szacowaniu strat w uprawach polowych spowodowanych wystąpieniem suszy.

Wnioski o oszacowanie strat rolnicy mogą składać za pomocą aplikacji, która dostępna jest pod adresem: https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign.

Rolnik, który chce złożyć wniosek suszowy musi posiadać profil zaufany oraz znać numer gospodarstwa i hasło do platformy eWniosekPlus, na które składany był wniosek o płatność w 2021 roku.
- Wypełnione wnioski, po uzupełnieniu informacji o wszystkich uprawach należy podpisać profilem zaufanym, który można potwierdzić w specjalnie utworzonych punktach, między innymi również w naszym urzędzie gminy – informuje Adam Licznerski, wójt gminy Bukowiec. – Czasu pozostało niewiele, wnioski suszowe można wysyłać do 15 października – dodaje.
W wyniku uzgodnień pomiędzy urzędem gminy w Bukowcu i Powiatowym Zespołem Doradztwa Rolniczego, pracownicy biura powiatowego ODR w Świeciu (ul. gen. Hallera 4/25), udzielą pomocy przy elektronicznym wypełnianiu wniosków suszowych również rolnikom z gminy Bukowiec. Osoby chętne do skorzystania z pomocy mogą prędzej umówić się na spotkanie pod numerem 52 33 100 11.
- Na stronie internetowej naszej gminy www.bukowiec.pl zamieściliśmy link do strony, gdzie zgłasza się straty w uprawach, a także przygotowaną przez resort rolnictwa instrukcję, z którą warto zapoznać się przed złożeniem wniosku – dodaje na zakończenie wójt Licznerski.

Aplikacja nswiecie.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nSwiecie.pl




Reklama
Wróć do