Reklama

Mieszkanka Świecia straciła 70 tys. zł. Dała się oszukać

Blisko 70 tysięcy złotych straciła 39-latka ze Świecia. Kobieta pod namową osób podających się za pracownika banku i prokuratora wypłaciła gotówkę, po czym wpłaciła ją w bankomacie na wskazane rachunki. W ten sposób miała uchronić swoje oszczędności przed oszustami. Jak się okazało, pomimo zapewnień rozmówców, pieniądze nie wróciły na jej konto. Policjanci wyjaśniają okoliczności tej sprawy. Funkcjonariusze apelują o zachowanie zdrowego rozsądku w przypadku otrzymania tego typu telefonów

- Do dyżurnego komendy w Świeciu zgłosiła się 39-letnia mieszkanka miasta, która poinformowała o utracie pieniędzy z rachunku bankowego – informuje kom. Joanna Tarkowska z KPP Świecie. -  Z relacji pokrzywdzonej wynikało, że zadzwoniła do niej kobieta podająca się za pracownika banku i zapytała czy składała wniosek o kredyt. Kiedy zaprzeczyła, rozmówczyni powiedziała, że ktoś posługuje się jej danymi i chce wyłudzić kredyt. Po chwili zadzwonił do niej kolejny telefon. Tym razem mężczyzna, podający się za prokuratora potwierdził w rozmowie, że konto 39-latki zostało zhakowane. Poinformował również, że związku z tym został jej przydzielony konsultant w banku i ma postępować zgodnie z jego instrukcjami – dodaje kom. Tarkowska.

Ponownie kontakt z pokrzywdzoną nawiązała kobieta podająca się za pracownika banku. Poleciła, aby wypłaciła pieniądze ze swojego konta bankowego. Mieszkanka Świecia pobrała blisko 70 tysięcy złotych. Gotówkę wpłaciła następnie w kilku transakcjach we wpłatomacie innego banku, akceptując kody podawane jej przez rozmówcę. Kobieta zapewniała ją, że w ten sposób ochroni pieniądze przed utratą. Gdy ta skontaktowała się ze swoim bankiem okazało się, że została oszukana.

Policjanci apelują o zachowanie czujności i zdrowego rozsądku w przypadku otrzymania tego typu telefonów. Pamiętajmy, że dzwoniące do nas osoby nie zawsze są tymi, za które się podają. Nie działajmy pochopnie. Zanim zdecydujemy się na wypłatę gotówki czy też inne transakcje porozmawiajmy z pracownikiem banku i upewnijmy się czy podana telefonicznie informacja jest faktycznie prawdziwa. Być może w ten sposób ochronimy zgromadzone środki pieniężne przed ich utratą.

Fot. KPP Świecie

Aplikacja nswiecie.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Aktualizacja: 23/07/2024 12:52
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nSwiecie.pl




Reklama
Wróć do