Reklama

Remont mostu im. Bronisława Malinowskiego. Odbyła się konferencja prasowa

W Grudziądzu odbyła się konferencja prasowa z udziałem wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela, dotycząca rozpoczęcia remontu na linii kolejowej nr 208 – w obrębie mostu im. Bronisława Malinowskiego

Koszt inwestycji to ponad 40 mln zł. Pokryty zostanie ze środków budżetowych PLK S.A. W 2024 r. planowane jest też wykonanie drugiego etapu prac remontowych, w tym poszerzenie chodnika do ciągu pieszo-rowerowego oraz kontynuacja prac naprawczych i zabezpieczenia antykorozyjnego stalowej konstrukcji przęseł. W trakcie remontu mostu ma zostać zbudowany też nowy przystanek kolejowy – Grudziądz Centrum. Zakończenie pierwszego etapu prac i powrót pociągów na trasę planowane jest w grudniu br.

- Inwestycje kolejowe PKP Polskich Linii Kolejowych SA w obrębie Grudziądza to jeden z elementów wielkiej modernizacji polskiej kolei – mówił podczas konferencji Andrzej Bittel. - Wyremontowany najdłuższy most kolejowo-drogowy w Polsce oraz nowe przystanki Grudziądz Rządz, Grudziądz Centrum i Grudziądz Tuszewo zapewnią sprawniejsze podróże mieszkańcom województwa kujawsko-pomorskiego. Rząd inwestuje w kolej we wszystkich regionach Polski, niezależnie od polityki transportowej prowadzonej przez władze samorządowe województw – dodał.

Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki podkreśla, że kolejowo-drogowy most im. Bronisława Malinowskiego w Grudziądzu to najdłuższa tego typu konstrukcja w Polsce. 11 przęseł składa się na prawie 1100 metrów długości obiektu. Wykonawca rozpoczął prace remontowe na moście od demontażu elementów nawierzchni toru oraz chodnika. W dalszej kolejności wymieniona zostanie nawierzchnia kolejowa (szyny, podkłady i mostownice). Konstrukcja stalowa zostanie zabezpieczona nową powłoką antykorozyjną, a uszkodzone elementy zostaną wymienione lub naprawione. Efektem prac będzie zachowanie dobrych parametrów mostu oraz sprawne i bezpieczne przejazdy pociągów w kierunku Laskowic Pomorskich i Bydgoszczy, które pojadą po nim szybciej – do 80 km/h (obecnie do 50 km/h). Poprawi się także estetyka mostu.

- Do tej pory prace, opiewające na kwotę 21 mln zł, dotyczyły wzmocnienia konstrukcji mostu – mówiła poseł Joanna Borowiak. - Natomiast teraz trwa remont związany z poprawą bezpieczeństwa zarówno drogowego jak i kolejowego na moście. Dzięki temu podróż na tej trasie będzie nie tylko bardzie komfortowa, ale też szybsza – dodała.

Głos zabrał także wicewojewoda Józef Ramlau. Powiedział on, że Grudziądz jest w trakcie procesu intensywnej rewitalizacji prowadzonej ze środków rządowych.

Zakres prac na moście wymaga zmian w kursowaniu pociągów. Na odcinku Grudziądz – Dragacz obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa. Pociąg TLK „Flisak” relacji Katowice – Grudziądz – Gdynia Główna – Katowice jeździ zmienioną trasą przez Iławę. Do stacji Grudziądz podróżni zostaną dowiezieni zastępczą komunikacją autobusową. Zmiany zostały uzgodnione z przewoźnikami. Zakończenie pierwszego etapu prac planowane jest w grudniu 2023 r. Remont wykonuje firma Intop Warszawa Sp. z o.o. za kwotę ponad 40 mln zł ze środków budżetowych PLK SA.

Fot. Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki

Aplikacja nswiecie.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nSwiecie.pl




Reklama
Wróć do