
W Grudziądzu odbyła się konferencja prasowa z udziałem wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela, dotycząca rozpoczęcia remontu na linii kolejowej nr 208 – w obrębie mostu im. Bronisława Malinowskiego
Koszt inwestycji to ponad 40 mln zł. Pokryty zostanie ze środków budżetowych PLK S.A. W 2024 r. planowane jest też wykonanie drugiego etapu prac remontowych, w tym poszerzenie chodnika do ciągu pieszo-rowerowego oraz kontynuacja prac naprawczych i zabezpieczenia antykorozyjnego stalowej konstrukcji przęseł. W trakcie remontu mostu ma zostać zbudowany też nowy przystanek kolejowy – Grudziądz Centrum. Zakończenie pierwszego etapu prac i powrót pociągów na trasę planowane jest w grudniu br.
- Inwestycje kolejowe PKP Polskich Linii Kolejowych SA w obrębie Grudziądza to jeden z elementów wielkiej modernizacji polskiej kolei – mówił podczas konferencji Andrzej Bittel. - Wyremontowany najdłuższy most kolejowo-drogowy w Polsce oraz nowe przystanki Grudziądz Rządz, Grudziądz Centrum i Grudziądz Tuszewo zapewnią sprawniejsze podróże mieszkańcom województwa kujawsko-pomorskiego. Rząd inwestuje w kolej we wszystkich regionach Polski, niezależnie od polityki transportowej prowadzonej przez władze samorządowe województw – dodał.
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki podkreśla, że kolejowo-drogowy most im. Bronisława Malinowskiego w Grudziądzu to najdłuższa tego typu konstrukcja w Polsce. 11 przęseł składa się na prawie 1100 metrów długości obiektu. Wykonawca rozpoczął prace remontowe na moście od demontażu elementów nawierzchni toru oraz chodnika. W dalszej kolejności wymieniona zostanie nawierzchnia kolejowa (szyny, podkłady i mostownice). Konstrukcja stalowa zostanie zabezpieczona nową powłoką antykorozyjną, a uszkodzone elementy zostaną wymienione lub naprawione. Efektem prac będzie zachowanie dobrych parametrów mostu oraz sprawne i bezpieczne przejazdy pociągów w kierunku Laskowic Pomorskich i Bydgoszczy, które pojadą po nim szybciej – do 80 km/h (obecnie do 50 km/h). Poprawi się także estetyka mostu.
- Do tej pory prace, opiewające na kwotę 21 mln zł, dotyczyły wzmocnienia konstrukcji mostu – mówiła poseł Joanna Borowiak. - Natomiast teraz trwa remont związany z poprawą bezpieczeństwa zarówno drogowego jak i kolejowego na moście. Dzięki temu podróż na tej trasie będzie nie tylko bardzie komfortowa, ale też szybsza – dodała.
Głos zabrał także wicewojewoda Józef Ramlau. Powiedział on, że Grudziądz jest w trakcie procesu intensywnej rewitalizacji prowadzonej ze środków rządowych.
Zakres prac na moście wymaga zmian w kursowaniu pociągów. Na odcinku Grudziądz – Dragacz obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa. Pociąg TLK „Flisak” relacji Katowice – Grudziądz – Gdynia Główna – Katowice jeździ zmienioną trasą przez Iławę. Do stacji Grudziądz podróżni zostaną dowiezieni zastępczą komunikacją autobusową. Zmiany zostały uzgodnione z przewoźnikami. Zakończenie pierwszego etapu prac planowane jest w grudniu 2023 r. Remont wykonuje firma Intop Warszawa Sp. z o.o. za kwotę ponad 40 mln zł ze środków budżetowych PLK SA.
Fot. Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie