
„Kreatywne spojrzenie na matematykę” to nazwa projektu realizowanego od 15 lutego w Szkole Podstawowej im. 16. Pułku Ułanów Wielkopolskich w Grupie (gm. Dragacz).
Przedsięwzięcie finansowane jest ze środków Fundacji mBanku. - Czy matematyka może być ciekawa? - takie pytanie postawiłam sobie pisząc wniosek o dotację - opowiada Karolina Malinowska, koordynator projektu, nauczycielka matematyki w SP w Grupie. - Założyłam sobie, że projekt będzie polegał na zaciekawieniu uczniów tym właśnie przedmiotem, pokazaniu im, że matematyka jest wszechobecna w naszym życiu i niezbędna - dodaje.
Projekt polegał na realizacji zadań w dwóch obszarach. Pierwszy to udział uczniów klas 3-6 w zajęciach dodatkowych zatytułowanych "Matematyka nietrudna i nienudna". Podczas spotkań uczestnicy przygotowywali się do konkursów matematycznych oraz rozwiązywali praktyczne zadania matematyczne. Przykładowo szukali w swoim domu prostopadłościanów. Znalezione elementy mierzyli i obliczali ich objętość. Był też spacer z miarą w plenerze, podczas których mierzono obwód pni drzew. Uczniowie tworzyli prezentacje własnej pracy w postaci plakatów, makiet, dzienników pogody, kalendarzy itp. Sporym powodzeniem cieszyły się m.in. zajęcia kulinarno-matematyczne pt. "Przeliczam i odżywiam się zdrowo". Podczas nich uczniowie zrobili sałatkę owocową oraz obliczyli ile znajduje się w niej kalorii. Było smacznie i wesoło, a przy okazji udało się przemycić trochę wiedzy.
Drugą część projektu stanowiły: konkurs na najciekawsze zdjęcie związane z pojęciem matematycznym "Matematyka na fotografii" oraz Powiatowy Konkurs Matematyczny "Powiat świecki w liczbach".
- Projekt „Kreatywne spojrzenie na matematykę” obejmuje różnorodne metody aktywizujące uczniów zarówno tych zdolnych, jak i mających trudności w nauce - tłumaczy Karolina Malinowska.
Część dodatkowych zajęć matematycznych, ze względu na ograniczoną działalność, szkół odbyła się zdalnie. Projekt realizowany będzie w SP w Grupie do 14 maja 2021 r.
Fot. SP w Grupie
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie