Reklama

W gminie Pruszcz za darmo usuną azbest. Co trzeba zrobić?

Urząd Gminy w Pruszczu zamierza pozyskać dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu w zakresie demontażu, transportu oraz unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest

W związku z powyższym zachęca się właścicieli nieruchomości, którzy planują w okresie od 1.04 do 30.09.2021 r. wymienić pokrycie dachowe zawierające azbest do złożenia wniosku w Urzędzie Gminy w Pruszczu (biuro nr 2 lub biuro podawcze) w nieprzekraczalnym terminie do 31 stycznia 2021 r.

- Wnioski można składać na demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów azbestowych lub wyłącznie na transport i unieszkodliwienie azbestu (jeśli demontażu dokonano we własnym zakresie przez uprawnioną firmę) – informuje UG w Pruszczu.

Azbest z nieruchomości zostanie usunięty za darmo. Należy pamiętać, aby po usunięciu dostarczyć do siedziby urzędu informację o usunięciu azbestu wraz z dołączoną kartą przekazania odpadów azbestowych na uprawnione składowisko, która będzie podstawą do wykreślenia z Bazy Azbestowej prowadzonej przy Ministerstwie Rozwoju. Do Bazy Azbestowej po przeprowadzonej inwentaryzacji zostały przekazane informacje odnośnie ilości wyrobów zawierających azbest na poszczególnych nieruchomościach – obowiązek usunięcia azbestu w terminie do 31 grudnia 2032 r.

Urzędnicy ponadto informują, że utylizacja azbestu we własnym zakresie (poza projektem) na składowisku odpadów niebezpiecznych w Małociechowie jest odpłatna, w cenie ustalonej przez zarządzającego składowiskiem.

fot. ilustracyjne

Aplikacja nswiecie.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nSwiecie.pl




Reklama
Wróć do