
Urząd Gminy w Pruszczu zamierza pozyskać dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu w zakresie demontażu, transportu oraz unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest
W związku z powyższym zachęca się właścicieli nieruchomości, którzy planują w okresie od 1.04 do 30.09.2021 r. wymienić pokrycie dachowe zawierające azbest do złożenia wniosku w Urzędzie Gminy w Pruszczu (biuro nr 2 lub biuro podawcze) w nieprzekraczalnym terminie do 31 stycznia 2021 r.
- Wnioski można składać na demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów azbestowych lub wyłącznie na transport i unieszkodliwienie azbestu (jeśli demontażu dokonano we własnym zakresie przez uprawnioną firmę) – informuje UG w Pruszczu.
Azbest z nieruchomości zostanie usunięty za darmo. Należy pamiętać, aby po usunięciu dostarczyć do siedziby urzędu informację o usunięciu azbestu wraz z dołączoną kartą przekazania odpadów azbestowych na uprawnione składowisko, która będzie podstawą do wykreślenia z Bazy Azbestowej prowadzonej przy Ministerstwie Rozwoju. Do Bazy Azbestowej po przeprowadzonej inwentaryzacji zostały przekazane informacje odnośnie ilości wyrobów zawierających azbest na poszczególnych nieruchomościach – obowiązek usunięcia azbestu w terminie do 31 grudnia 2032 r.
Urzędnicy ponadto informują, że utylizacja azbestu we własnym zakresie (poza projektem) na składowisku odpadów niebezpiecznych w Małociechowie jest odpłatna, w cenie ustalonej przez zarządzającego składowiskiem.
fot. ilustracyjne
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie