Reklama

Sprawy urzędowe załatwimy przez telefon. Porady prawne i specjalistów również

W urzędach załatwimy tylko najpilniejsze sprawy. Wszyscy zalecają się umawiać telefonicznie

Wszystkie urzędy ograniczają dostęp dla mieszkańców. Od dziś do Urzędu Miasta w Świeciu można wejść tylko głównym wejściem (od strony ulicy Wojska Polskiego) i wszystkie sprawy będziemy załatwiać w Biurze Obsługi Klienta. Pierwsze i drugie piętro budynku zostają wyłączone ze swobodnego ruchu interesantów. Kontakt z pracownikami urzędu jest możliwy wyłącznie po telefonicznym lub elektronicznym umówieniu spotkania.

Na czasowe ograniczenia zdecydował się także Urząd Skarbowy w Świeciu. Od piątku (13 marca) do 27 marca podatki będzie można rozliczyć na dwa sposoby: on-line przez deklarację Twój e-PIT, e-Deklaracje i e-PUAP oraz w urzędzie poprzez wrzucenie deklaracji, pism i innych dokumentów do wystawionych urn. Żeby uzyskać poradę można dzwonić na numery telefonu 52 33 24 449, 52 33 24 450, 52 33 24 451, 52 33 24 452, 52 33 24 453 (PIT wew. 101, 102, 120, 121, 122, 129, VAT wew. 208, 209, 215, 216, CIT wew. 120, 121, 122, 129, spadki/darowizny wew. 101, 102, 105, 128, rejestracja podatników wew. 101, 102, 109, 110, 111, egzekucja administracyjna wew. 123, 124, 125, 126).

Do końca marca zupełnie inaczej będzie funkcjonował również świecki Sąd Rejonowy. W sądzie będą przyjmowane tylko osoby wezwane w sprawach pilnych, wszystkie planowane rozprawy zostają przełożone. Biuro podawcze nie będzie przyjmowało wniosków, a pisma i wnioski można składać do sądu drogą pocztową. Podobnie będzie to wyglądało w sekretariatach wydziałów. Informacje można uzyskiwać telefonicznie lub drogą mailową. Opłaty sądowe można dokonywać wyłącznie przelewem lub przez samoobsługowy terminal płatniczy. Dyżury prezesa i wiceprezesa oraz dłuższe godziny otwarcia sądu w poniedziałki zostały zniesione. Zespół Kuratorskiej Służby Sądowej również ogranicza swoją działalność do spraw pilnych i prosi o kontakt telefoniczny. 

Zmieniły się też zasady korzystania z nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Od dziś (16 marca) obsługa klientów w punktach na terenie powiatu świeckiego zostaje zawieszona do odwołania. Poradę można uzyskać jedynie przez telefon lub drogą mailową. 

Wcześniej trzeba przesłać na adres [email protected] skan lub zdjęcie podpisanego oświadczenia z wnioskiem o potrzebie uzyskania porady. Dokumenty te można pobrać tutaj

Aplikacja nswiecie.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nSwiecie.pl




Reklama
Wróć do