
Urząd Miejski w Świeciu przypomina o ustawowym obowiązku oznakowania budynków numerem porządkowym. Ten z pozoru drobny element ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa i sprawnego funkcjonowania służb ratunkowych, technicznych oraz dostawców
Jak wyjaśnia Urząd Miejski w Świeciu brak widocznego numeru posesji może znacząco utrudnić lub opóźnić dojazd karetki pogotowia, straży pożarnej lub policji w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia, pracę służb komunalnych i technicznych, np. pogotowia gazowego lub energetycznego, dostawę przesyłek, korespondencji czy usług kurierskich, lokalizację posesji przez urzędników i wykonawców prac geodezyjnych czy budowlanych.
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2023 r. poz. 1752) – Art. 47b ust. 1 mówi: „Właściciel nieruchomości zabudowanej jest obowiązany umieścić w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczkę z numerem porządkowym, nazwą ulicy lub placu oraz nazwą miejscowości.” - podaje Urząd Miejskie w Świeciu. - Kodeks wykroczeń (Dz.U. z 2023 r. poz. 2119) – Art. 64 § 1: „Kto, będąc właścicielem, administratorem, dozorcą lub użytkownikiem nieruchomości, nie dopełnia obowiązku umieszczenia w odpowiednim miejscu numeru porządkowego, podlega karze grzywny albo karze nagany.” - dodają urzędnicy.
Jak prawidłowo oznaczyć budynek?
Numer porządkowy powinien być umieszczony w widocznym miejscu od strony drogi dojazdowej – najczęściej na frontowej ścianie budynku lub ogrodzeniu.
Tabliczka powinna zawierać numer porządkowy, nazwę ulicy (jeśli dotyczy) oraz miejscowość.
Oznaczenie powinno być czytelne, trwałe i najlepiej odblaskowe lub podświetlane – szczególnie w trudno dostępnych rejonach.
fot. ilustracyjne
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie