
- Gdy urodziłam pod koniec 2017 r. synka, zaczęłam szukać pomysłu na własny biznes. Zastanawiałam się co lubię i potrafię. Chciałam stworzyć coś innowacyjnego, czego do tej pory nie było na rynku - opowiada Agata Wojtasińska ze Świecia, właścicielka Kreobox
Pani Agata z wykształcenia ekonomistka, wpadła na pomysł by produkować kreatywne i rozwijające zabawy dla dzieci. - Chciałam, żeby to było gotowe rozwiązanie dla rodziców, które będzie wspierało ich działania, a jednocześnie będzie stanowiło frajdę dla najmłodszych - tłumaczy. - Postanowiłam stworzyć zestaw gier i zabaw dla dzieci w wieku przedszkolny, od 3 do 6 lat. Pracowałam nad tym projektem głównie wieczorami, w wolnych chwilach. Doskonaliłam też swoją wiedzę z zakresu edukacji i rozwoju dzieci oraz prowadzenia biznesu na różnych kursach. Wspierał mnie mąż. Razem testowaliśmy różne pomysły. Wiedzą dzieliła się też moja mama, która przez 30 lat była nauczycielką przedszkola. Obserwowaliśmy też czym interesuje się nasz synek, co jemu się podoba - dodaje.
Tak powstał Kreobox, czyli box z zabawami łączącymi wielotematyczne aktywności - od technicznych, językowych, ruchowych, po plastyczne, kończąc na sensorycznych.
Agata Wojtasińska w ulepszanie swojego projektu wkładała własne oszczędności. Starała się też pozyskać na swoją działalność dotację z Powiatowego Urzędu Pracy. Dwa razy składała wnioski, niestety bez skutku. Gdy już zaczęła się wahać, czy pomysł dalej realizować, dowiedziała się o konkursie wojewódzkim organizowanym przez Polskie Towarzystwo Ekonomiczne. Tym razem się udało, pani Agata otrzymała 23 tys. zł dofinansowania na własną działalność. - Na 80 zgłoszeń, 13 dostało dofinansowanie, w tym ja. To było dla mnie motorem napędowym - mówi właścicielka Kreobox. - W styczniu tego roku otworzyłam firmę. W końcu mogłam zainwestować. Wykonanie szaty graficznej na pudełkach i zabawkach zleciłam profesjonalnemu grafikowi. Wszystko mogliśmy wydrukować w prawdziwej drukarni. Dzięki temu stały się one czytelniejsze i bardziej dopracowane. Do tej pory robiliśmy to z mężem sami na sprzęcie domowym. Zleciliśmy też prace agencji reklamowej, która wykonała dla nas między innymi ulotkiKreo - dodaje.
Sprzedaż odbywa się przez internet. Państwu Wojtasińskim udaje się na razie prowadzić działalność w mieszkaniu, gdzie wygospodarowali miejsce na biuro i magazyn. - Dotacja umożliwiła zakup większej partii półproduktów - tłumaczy pani Agata. - Część z boxów mam już złożonych, inne są przygotowane do złożenia. Dzięki temu indywidualne zamówienie zrealizować i wysłać mogę od ręki - dodaje.
Obecnie w sklepie www.kreobox.com.pl można wybierać między siedmioma ofertami. Najdroższa to Kreobox za 89 zł, który zawiera cztery zabawy główne i propozycje zabawa dodatkowych. Tańsza i mniejsza wersja to kreobox mini za 49 zł, zawierająca dwie zabawy główne i propozycje zabaw dodatkowych. Można też kupić oddzielnie poszczególne elementy boxów - ich koszt wynosi od 15 do 25 zł. Wśród nich jest m.in. Magiczna misa - zabawa polega na stworzeniu za pomocą wody i barwnika spożywczego, misy z kolorową cieczą. Dziecko może odkrywać zwierzęta skryte na dnie naczynia. Stworzenia morskie pojawiają się po skierowaniu na nie kubeczka dołączonego do zestawu. Następnie swoje obserwacje można zapisać na dołączonej liście. Kolejną wersją zabawy jest znalezienie różnic na obrazku znajdującym się na odwrocie planszy.
Inną zabawą jest kolorowa pralka, która polega na stworzenia pralki, do której można wkładać załączone do niej pranie. Zabawa zawiera elementy edukacyjne w zakresie kolorów, ich nazw w języku polskim i angielskim. Dodatkowo przy użyciu sznurka i klamerek dziecko może zawiesić na nim ubrania lub same klamerki. To ćwiczenie małej motoryki. Klamerki mają na sobie cyfry od 1 do 10 dzięki czemu w trakcie zabawy, maluch może zapoznać się z ich kolejnością i wyglądem, a następnie przypiąć je do plansz z nazwami cyfr w dwóch językach.
- Na razie udaje mi się sprzedać przez internet od kilku do kilkunastu boksów miesięcznie - mówi pani Agata. - Choć klienci indywidualni są dla mnie bardzo ważni, liczę na współpracę z dużymi instytucjami, takimi jak placówki edukacyjne czy firmy przygotowujące na przykład dla swoich pracowników paczki na święta. Nawiązałam już współpracę z dwoma przedszkolami, które zamówiły u mnie prezenty dla dzieci z okazji świąt i zakończenia roku szkolnego. To były elementy z Kreoboxu, które dodatkowo, na życzenie klienta spersonalizowałam - dodaje.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie