Reklama

Gmina znalazła 11 mln na uprzątnięcie odpadów na Vistuli Park I. Wkrótce zostanie ogłoszony przetarg

Tylko z podatków gmina Świecie będzie miała 9,4 mln zł więcej wpływów do budżetu, niż początkowo zakładano. Dzięki temu nie będzie trzeba obcinać pieniędzy na inwestycje

Wracamy do sprawy odpadów nielegalnie zgromadzonych na terenie inwestycyjnym Vistula Park I. O problemie pisaliśmy już tutaj. Przedsiębiorcy działający w okolicy musieli walczyć z plagą gryzoni i robactwa.  Przez kilka miesięcy jeden z dzierżawców zgromadził na tym terenie blisko 20 tys. ton odpadów różnego pochodzenia, w przeważającej części są to tworzywa sztuczne. Na ich gromadzenie nie miał pozwolenia.

Śmieci znajdują się na działkach o łącznej powierzchni 1,1861 ha. Do dnia 22 lutego 2021 r. teren był objęty umową dzierżawy, obecnie jest własnością gminy. Sprawą zajmuje się Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Bydgoszczy. Burmistrz Świecia złożył też zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej w Świeciu. Projekt o możliwości popełnienia przestępstwa na szkodę (wielkich rozmiarów) gminy Świecie. Postępowanie nie zostało jeszcze zakończone. Zebrane odpady stanowią zagrożenie pożarowe oraz sanitarne, związane z występowaniem znacznej ilości insektów i gryzoni rozprzestrzeniających się na okoliczne tereny. Muszą zostać niezwłocznie usunięte.

Odpady prawdopodobnie trafią do spalarni. - Biorąc pod uwagę ceny rynkowe w instalacjach do termicznego przekształcenia odpadów można przyjąć, iż koszt zagospodarowania jednej tony odpadów wynosić może kilkaset złotych. Gmina wystąpi o zwrot poniesionych kosztów do podmiotów, które działając z naruszeniem przepisów prawa przyczyniły się do zaistniałej sytuacji - czytamy z uzasadnieniu uchwały zmieniającej budżet. 

Mimo, że w drugiej połowie roku gmina musi wygospodarować dodatkowe miliony w budżecie to żadna z planowanych inwestycji nie będzie okrojona. Udało się to, dzięki okazałym wpływom z podatku dochodowego. - Właśnie, dlatego pomagamy przedsiębiorcom. To oni i pracownicy wypracowują podatki - komentuje Krzysztof Kułakowski, burmistrz Świecia. - Po wykonaniu pierwszego półrocza mamy dobre prognozy, możemy podnieść PIT i CIT, udało się też zaoszczędzić pieniądze na budowie trzech rond, bo powiat pozyskał dodatkowe wsparcie od marszałka. Z tej inwestycji ściągamy dwa miliony i dzięki temu uzbieramy pieniądze na posprzątanie odpadów. Mimo to, będziemy się starać o pożyczkę z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska na ten cel - dodaje. 

W czwartek radni spotykają się na sesji rady, żeby między innymi przedyskutować i zdecydować o zmianie uchwały budżetowej. Później ogłoszony zostanie przetarg na uprzątnięcie terenu.

 

Aplikacja nswiecie.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Stachu - niezalogowany 2021-09-14 15:02:57

    A syla może przystąpić do przetargu ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    paranoja - niezalogowany 2021-09-14 15:20:26

    Dość ,że ktoś dał zgode jakiejś firmie która zarobiła krocie na lokowanie odpadów,to teraz my podatnicy kużwa mamy za to płacić.To wszystko jest P O J E B A NE.Znaleść winnego i niech to zeżre- panowie radni ,a nie naszymi pieniędzmi obracać!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Basia - niezalogowany 2021-09-15 10:59:04

    A skąd wiesz, że ktoś dał zgodę na zwożenie śmieci? Nigdzie nie natrafiłam na taką informację.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    jan - niezalogowany 2021-09-14 15:25:18

    I my idioci mamy płacić podatki ,żeby komuś kase nabijać? Co za przekręty aż się żygać chce.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Olek - niezalogowany 2021-09-14 17:59:51

    Dokładnie 100% racji 200 zł na rok podatku za co że 3 razy w roku skosza trawę a jesienią ludzie chodzą po błocie po ulicy bo miasta nie stać by chodniki porobić a tu nagle tyle pieniędzy dadzą na coś na co wyrazili zgodę.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    działkowiec - niezalogowany 2021-09-14 18:53:54

    Dejta mi milion to se na swojej działce to swiństwo zakopie w tydzień ,a miejsce po tym syfie to wam lawendą nawet wykropie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    polak - niezalogowany 2021-09-14 19:03:38

    Ciekawe jaki? urzędnik wydał zgode na dzierżawe?????Zapewne zasłużony ,bo mu g ó ...o zrobią a my obatele 3 zortu będziemy bulić.Wyrównają nam powdyżkami za śmieci,wodę ,prąd. IM SIĘ NALEŻY! Służby jeżami się zajmują zamiast gonić chołote co przekręty na każdym kroku robi. Obudżmy się !!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wandzia - niezalogowany 2021-09-14 19:07:00

    Przetarg wygra z 9,5 mln z..i te śmieci na wysypisko zawiozą.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stachu - niezalogowany 2021-09-14 21:20:05

    Syla wywiezie za 9 mln

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Świecianka - niezalogowany 2021-09-14 21:21:01

    To chyba żart? Moje pieniądze i pieniądze podatników mają iść na "śmieci"- kpina, ja mogę przeznaczyć mój podatek na chore dzieci lub schronisko dla zwierząt, a nie pokrywać koszty sprzątania po dorobkiewiczach.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    śmieciarka - niezalogowany 2021-09-14 21:37:40

    Nadzieja dla mieszkańców powiatu świeckiego, nie bedzie trzeba płacić za wywóz śmieci, wszyscy mieszkańcy będą zwolnieni z opłat a' konto podatków

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wkur...ny mieszkaniec - niezalogowany 2021-09-15 00:19:24

    I właśnie z takim podejściem władz w kraju i przepisów kolejne firmy krzak otwierają kolejne składowiska Powinno Państwo dla takich chuj.... zabierać majątki i tak samo rodzinie dziecią to może by się nauczyli A ten stary chuj.. właściciel syla w Głogówku co robił że ludzie mieli dość to teraz przeniósł się do konopatu i tam syf zrobił jak pożar gdy dziwnym trafem sterta kabli się spaliła Prawda taka kasę zgarnął A teraz się śmieje A może tak w końcu urzędnicy będą odpowiadać za swoją nie kompetencję bo ktoś musi prowadzić kontrolę chyba że dobrze w łapę dostał A tyle odpadów z dnia na dzień nikt nie przywiezie Wstyd kolejny raz brak kompetencji włodarzy miasta

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Basia - niezalogowany 2021-09-15 11:00:43

    Pożar był w innej firmie, nie w tej. Nie siej zamętu skoro nie masz pojęcia o czym piszesz.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Roland - niezalogowany 2021-09-15 14:11:32

    Niech żyje Stachu hip hip

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nSwiecie.pl




Reklama
Wróć do