
Od wczoraj do odwołania w Urzędzie Miejskim w Świeciu obowiązują zasady, jakie panowały w jednostkach samorządowych na początku epidemii. Podobne rozwiązania zaczną obowiązywać w środę (14 października) w starostwie powiatowym.
Osoby chcące załatwić coś w urzędzie będą mogli to zrobić wyłącznie w Biurze Obsługi Mieszkańców. Na terenie urzędu jednocześnie będzie mogło przebywać maksymalnie pięciu interesantów. Pierwszeństwo będą miały osoby, które wcześniej swoją wizytę umówiły telefonicznie.
Kasa urzędu obsługiwać będzie maksymalnie jedną osobę w tym samym czasie. Obowiązuje bezwzględny zakaz wstępu do pozostałych biur urzędu. Podania, wnioski, dokumenty i przesyłki złożone w Urzędzie mIejskim w Świeciu podlegać będą 48-godzinnej kwarantannie.
Od 14 października klienci starostwa powiatowego będą przyjmowani tylko na parterze budynku, w punkcie informacyjno-podawczym z zachowaniem wysokich standardów bezpieczeństwa. Wejście do wydziałów znajdujących się na wyższych piętrach, możliwe będzie tylko w sprawach pilnych i po uprzednim umówieniu terminu wizyty.
Od dnia 19 października do odwołania, na terenie powiatu świeckiego zostaje zawieszona stacjonarna działalność punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Obsługa klientów w punktach nie będzie świadczona. Osoby, które chcą uzyskać pomoc prawną mogą ją otrzymać wyłącznie telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej pisząc na adres: [email protected]. Szczegółowe informacje udzielane są pod nr tel.: 52 56 83 333 lub 52 56 83 185. Przed uzyskaniem porady należy przesłać skan lub zdjęcie oświadczenia dostępnego na stronie internetowej starostwa.
Przed załatwieniem spraw w urzędach konieczne jest zdezynfekowanie dłoni, zakrycie ust i nosa oraz zachowanie 1,5-metrowego odstępu. Urzędnicy przypominają również, że większość spraw można załatwiać również poprzez kontakt telefoniczny, za pomocą e-maila i platformy e-PUAP.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie