
Emeryt jest przekonany, że dopełnił wszelkich formalności i trzeci tydzień czeka na wypłatę emerytury przez ZUS
Władysław Kiciński od niedawna mieszka w Świeciu, chociaż wcześniej zameldowany był w miejscowości Radańska (gm. Osie). - Dokładnie 8 października odebrałem ostatnią emeryturę i zamknąłem konto w Banku Spółdzielczym w Osiu - mówi pan Władysław. - Następnego dnia otworzyłem konto bankowe w świeckim oddziale banku Santander. Pani mnie bardzo miło obsłużyła, zapewniła, że wszystko jest w porządku. Jednak 10 listopada moja kolejna emerytura nie pojawiła się na koncie. Nie mam z czego żyć, zapłacić za mieszkanie, ubezpieczenie i nie mam pieniędzy na jedzenie - załamuje się pan Władysław. - Za pokój w Świeciu płacę 500 zł, poza tym mam do zapłacenia 200 zł alimentów. Po tych wszystkich opłatach pozostaje mi 400 zł, więc nie ma mowy, żebym miał jakieś oszczędności, bo ledwo starcza mi na życie - dodaje.
Dlaczego pan Władysław nie otrzymał emerytury zapytaliśmy w bydgoskim oddziale ZUS-u. - Pan Władysław pobiera świadczenie emerytalne 10 dnia każdego miesiąca. Do 10 listopada 2021 r. nie zawiadomił ZUS o zmianie adresu i numeru rachunku bankowego - wyjaśnia Krystyna Michałek, rzecznik prasowy kujawsko -pomorskiego oddziału ZUS. - Nadesłana 15 października 2021 r. przez Santander Bank Polska S.A. dyspozycja do przekazywania emerytury pana Władysława na rachunek bankowy w tymże banku nie była przez świadczeniobiorcę podpisana, dlatego ZUS nie mógł jej wykonać. 20 października 2021 r. została wysłana korespondencja do świadczeniobiorcy z prośbą o uzupełnienie wniosku. Niestety wróciła do ZUS z adnotacją, że adresat się wyprowadził. Pan Władysław nie poinformował o zmianie adresu. W aktach emerytalno-rentowych nie było też numeru telefonu do klienta - uzupełnia.
ZUS wyjaśnia, że zmiana adresu została zgłoszona przez pana Władysława dopiero 10 listopada podczas wizyty w Inspektoracie ZUS w Świeciu.
Dlaczego w poniedziałek (22 listopada) mężczyzna nie otrzymał emerytury. - Ponowna wypłata świadczenia za listopad 2021 zostanie przekazana na nowy rachunek w Santander Bank Polska S.A najszybciej jak jest to możliwe, czyli 29 listopada - wyjaśnia Krystyna Michałek. - Zdarza się, że emerytura, bądź renta wraca do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, gdyż klient nie poinformował z odpowiednim wyprzedzeniem o zmianie miejsca zamieszkania czy nowym numerze rachunku bankowego zmianie danych. By uniknąć takiej sytuacji, należy każdą zmianę adresu czy numeru rachunku bankowego zgłosić do ZUS najpóźniej na 12 dni roboczych przed terminem płatności swojego świadczenia - dodaje.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Prawda, chrupki tylko do mediów potrafią biegać. Pewnie jeszcze oskarża te babeczki co na dole w informacji pracują.