Reklama

Gawroniec chce więcej połączeń autobusowych. Co na to przewoźnik?

Od października kursuje autobus na linii Serock-Pruszcz-Świecie. O więcej połączeń domagają się też inni mieszkańcy. Między innymi z Gawrońca (gm. Bukowiec)

Linia łącząca Serock ze Świeciem finansowana jest przez Powiat Świecki w około 65 proc., a w 25 proc. przez budżet państwa. Reszta to wpływy z biletów. Taki model możliwy jest dzięki ustawie o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. Jak powiedziano nam w starostwie powiatowym zainteresowanie na tej linii jest zgodne z założeniem i nie ma obawy, aby zostało ono zlikwidowane.

Trzeba dostać się do lekarza

Jak się okazuje nowych połączeń oraz zwiększenia częstotliwości ich kursowania chcieliby też inni mieszkańcy. Między innymi z Gawrońca (gm. Bukowiec). Według rozkładu z Gawrońca (przystanek skrzyżowanie) odjeżdżają dwa autobusy dziennie. Jeden przed siódmą do Świecia, a drugi przed szesnastą do Świekatowa przez Bukowiec. - To za mało – mówi pani Helena z Gawrońca, która zgłosiła nam ten problem. - Kiedyś częściej kursowały tu autobusy. Dla osób, które nie mają auta to spory problem. A trzeba przecież dostać się do urzędu albo do lekarza – dodaje. Co wtedy? - Musimy organizować sobie auta – odpowiada kobieta.

Uwzględnią sugestie

Według informacji przekazanych nam przez Starostwo Powiatowe, autobusy na trasie Gawroniec-Bukowiec wykonywane są w granicach administracyjnych jednej gminy, więc zgodnie z obowiązującymi przepisami przewozy należą do kompetencji gminy. Jednocześnie starostwo podaje, że autobusy z Bukowca do Świecia jeżdżą regularnie o różnych porach. Skontaktowaliśmy się również z przewoźnikiem, który obsługuje połączenia w Gawrońcu, a mianowicie z PKS-em. Przedsiębiorstwo poinformowało, że przy zmianach w komunikacji w obrębie Bukowca i Świecia uwzględni w rozważaniach sugestie mieszkańców. Jednocześnie PKS zaznacza, że zwiększenie częstotliwości na tym odcinku znakomicie wpisuje się w rządowy program reaktywowania komunikacji autobusowej na obszarach objętych wykluczeniem.

- Jej organizatorem jest jednostka samorządu terytorialnego, na której ma być prowadzona – mówi Arkadiusz Błaszczyk, inspektor ds. marketingu PKS w Bydgoszczy. - Organizator wybiera operatora i już można rozpoczynać komunikację na kierunkach do tej pory przez nikogo nie obsługiwanych lub w obsługiwanych w niewystarczającej skali – dodaje.

Jak podaje nam PKS rząd w tym roku dopłaca do każdego kilometra 1 zł. Jednocześnie informuje, że to samorządy są organizatorami komunikacji, a nie przewoźnicy.

Aplikacja nswiecie.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nSwiecie.pl




Reklama
Wróć do