
Okazuje się, że wiadukt jest w tak złym stanie, że jezdnia musiała zostać ograniczona do jednego pasa ruchu i wprowadzono wahadłowy ruch. Mieszkańcy pytają nas jak długo to potrwa
Kilka dni temu drogowcy ustawili bariery drogowe na wiadukcie biegnącym nad torami kolejowymi na trasie wojewódzkiej nr 240 między Kozłowem, a Terespolem Pomorskim. Światło drogi zostało zwężone, ustawiono znaki ograniczające prędkość i wprowadzono ruch wahadłowy. - Nie widać, żeby trwały tam jakieś prace - komentuje Czytelnik. - Mimo to ruch jest utrudniony. Jest to szczególnie dotkliwe w godzinach, kiedy wiele ludzi kończy pracę i wraca do domów. Wtedy tworzą się korki i trzeba długo czekać. Chciałbym się dowiedzieć kiedy to się zmieni - podpytuje.
Zarządcą drogi jest Wojewódzki Zarząd Dróg w Bydgoszczy, który wyjaśnia, że przygotowuje się do modernizacji obiektu. - Z końcem listopada wystąpiliśmy z wnioskiem o pozwolenie na budowę - wyjaśnia Michał Sitarek, rzecznik prasowy WZD w Bydgoszczy. - Wcześniej przygotowaliśmy dokumentację techniczną. Zadanie ujęliśmy też w planie wydatków na przyszły rok. W 2021 roku chcemy ogłosić wybrać wykonawcę prac i rozpocząć przebudowę. Ze względu na niezadowalający stan techniczny obecnie istniejącego obiektu, dla bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu wprowadziliśmy ruch wahadłowy i ograniczyliśmy prędkość. Zawężona jezdnia wygrodzona została jerseyami (tymczasowymi barierami drogowymi). Ruchem kieruje sygnalizacja świetlna. To rozwiązanie tymczasowe do czasu przygotowywanej przebudowy obiektu - dodaje.
Oznacza to, że przynajmniej do końca roku na trasie Świecie - Tuchola będzie w tym miejscu wahadło. Omijać je można jadąc przez Terespol Pomorski. Tam jednak nawierzchnia drogi pozostawia wiele do życzenia.
Nowy wiadukt będzie konstrukcją jednoprzęsłową o długości ok. 48 metrów. Na pomoście o szerokości blisko 15 metrów oprócz jezdni zmieści się też ciąg pieszo-rowerowy, który złączy oba odcinki drogi rowerowej wybudowanej podczas modernizacji drogi wojewódzkiej nr 240 na odcinku Polski Konopat - Terespol Pomorski. Obiekt będzie wyposażony w odwodnienie, bariery i balustrady. Jego nośność wyniesie 40 ton.
AC
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
To jest sprawa do prokuratora ile rok temu skończono remont drogi a tak sobie zapomnieli na odcinku 50 m o moście i chodniku dla pieszych
na kładkę dla pieszych i rowerzystów wtedy nie zgodziło się pkp
Tych komunistów z PKP to powinno się wypieprzyć na zbity ryj. Droga w Terespolu w tragicznym stanie i należy ona do PKP, powinna być już dawno zrobiona. Dworzec w Laskowicach nieremontowany od lat, a po ulewach jest tam jezioro. Teraz czytam, że nie dali zgody na wybudowanie tej kładki. Ale co czytam o inwestycjach gdzie na drodze stoi PKP to z nimi zawsze ciężko jest się dogadać. Banda darmozjadów i tyle...
Jak za komuny w ubiegłym roku remont drogi a teraz wahadło i znowu remont. Odpowiedźialnyh oczywiście niema
Komuna i dyktatura To jest teraz.ludzie za komuny budowali domy za swoje, teraz gdzie się nie ruszysz to wszystko Banku. Taka szara polska rzeczywistość. Już niedługo to wszystko je..ie. paradoksem jest to że jednym z najbogatszych ludzi w tym kraju jest komornik Bogiel z Warszawki... Układy i kolesiostwo łupie naród bezlitośnie a PKP To już od lat nie inwestuje w ten narodowy syf i słusznie.