
Pociągi pojadą szybciej i sprawniej trasą z Laskowic Pomorskich do Czerska. Z wyremontowanego peronu w Laskach Tucholskich podróżni wygodniej wsiądą do pociągów. Na odcinku Śliwice – Szlachta wymienione zostaną szyny i podkłady. Zakres prac wymaga wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej, która nastąpiła od poniedziałku, 3 lipca. Koszt robót realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyniesie 10,5 mln zł netto ze środków budżetowych
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczynają prace remontowe na 6-kilometrowym odcinku Śliwice – Szlachta linii kolejowej nr 215 (Laskowice Pomorskie – Bąk) – informuje rzecznik Przemysław Zieliński. - Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów z peronu w Laskach Tucholskich, gdzie przygotowana zostanie nawierzchnia. Wymienione zostaną szyny, podkłady i podsypka tłuczniowa, co zapewni sprawne i bezpiecznie podróże pociągiem w tej części woj. kujawsko – pomorskiego. Dodatkowo tor zostanie wyregulowany. Naprawiony zostanie wiadukt oraz 5 przepustów na szlaku. Dzięki wymianie nawierzchni na 6 przejazdach kolejowo – drogowych kierowcy przejadą przez tory sprawniej – dodaje Przemysław Zieliński.
Po zakończeniu prac i pozyskaniu wymaganych pozwoleń pociągi pasażerskie na wyremontowanym odcinku pojadą szybciej – do 100 km/h (przed pracami do 60 km/h). Skróci to czas podróży koleją o około 4 minuty.
Zakres prac oznacza konieczność zmian w komunikacji pociągów. Od poniedziałku, 3 lipca, do 14 lipca na odcinku Laskowice Pomorskie – Szlachta, oraz od 17 lipca do 31 sierpnia na odcinku Śliwice – Szlachta, obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Zmiany zostały uzgodnione z przewoźnikiem. Zakończenie robót planowane jest do końca sierpnia br. Prace wykona Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o. za kwotę 10,5 mln zł netto ze środków budżetowych PLK S.A.
Fot. ilustracyjne
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
100km/h Ciekawe co na to zwierzęta leśne. Hmmm
I jak zwykle na wakacje wyciąć ruch lub go mocno ograniczyć, utrudnić turystom życie. Właśnie w sezonie....I to po raz kolejny. Rozumiem konieczność modernizacji ale powinno się to odbywać w bardziej skoordynowany sposób. Ponadto modernizacja nie przekłada się na polepszenie oferty przewozowej. Od lat robi się wszystko, by tylko jak najmniej ludzi jeździło linią nr 215. Trzy...góra cztery pary pociągów w dobie. Kosmicznie długie przerwy, a potem pociąg co chwila - niemal jeden po drugim. W weekendy i święta tylko dwie pary pociągów - do tego nie skomunikowane z niczym na stacjach w Laskowicach Pomorskich i Czersku. Po co w takim razie te remonty?! Chyba tylko na potrzeby pociągów towarowych, które mogą tędy jechać do Gdyni bez zmiany czoła po drodze.... Komuś chyba bardzo zależy by bardziej budżetowy turysta nie zaglądał w te strony, a w Tleniu poczuć się jak na autostradzie przez najazd samochodów i mega-smród spalin. Że już nie wspomnę o tym, że przepustowość tej trasy jest słaba, bo krzyżowania mogą się tylko odbywać w Osiu i Szlachcie....Żeby nakłady na modernizacje tej linii miały sens i ludzie chcieli korzystać z pociągów - musiało by tędy kursować w tygodniu co najmniej 8...10 par pociągów w dobie, a w weekendy przynajmniej 7....I oczywiście ważne są sensowne skomunikowania, a nie tak jak teraz....W takiej Kościerzynie, Kartuzach, Żukowe pociągi są co około godzinę...maksymalnie dwie i są pełne po sufit od rana do wieczora....Bo są....Są od wczesnych godzin porannych do późno-wieczornych. Gdy tu - na linii 215 była podobna i stabilna oferta, to wielu ludzi w codziennym życiu chętnie by się przesiadło z samochodu na pociąg. A, tak - to wydane grube miliony, a jeździ kilka osób, a rozkład jest pod kolejarzy byle im się obiegi spinały....