Reklama

Zmiana terminów na załatwianie spraw urzędowych przez właścicieli pojazdów. Podajemy szczegóły

Od 1 lipca 2023r. na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej przestaje obowiązywać stan zagrożenia epidemicznego, wprowadzony w związku z pandemią COVID-19. To oznacza zmianę terminów na załatwianie spraw urzędowych przez właścicieli pojazdów

Obecnie każdy właściciel pojazdu ma 60 dni na załatwienie spraw dotyczących swojego pojazdu w urzędzie. Od dnia 1 lipca wracają stare zasady, które obowiązywały przed pandemią.

Oznacza to, że obowiązywać będzie termin 30 dni na zgłoszenie nabycia lub zbycia pojazdu, zgłoszenie zmian danych w dowodzie rejestracyjnym, a także na zarejestrowanie pojazdu sprowadzonego z krajów UE.

Kara za niedopełnienie tych obowiązków w terminie ustawowym wynosi od 200 do 1000 zł.

Zawiadomienie o nabyciu lub zbyciu pojazdu można złożyć osobiście w Wydziale Komunikacji, za pośrednictwem poczty lub przez ePUAP. Do zawiadomienia należy dołączyć kopię umowy zakupu/sprzedaży lub faktury.

źródło: Starostwo Powiatowe w Świeciu

Aplikacja nswiecie.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Zosia - niezalogowany 2023-06-28 12:51:48

    W kaczym grodzie kończy się kasa...je bać pisorów

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nSwiecie.pl




Reklama
Wróć do