
Stary wiadukt w Terespolu Pomorskim zostanie całkowicie rozebrany. W jego miejscu powstanie nowy. W trakcie robót budowlanych obowiązywać będą objazdy. Pytanie, jak dużo kilometrów będzie trzeba nadrabiać...
- Przekazaliśmy wykonawcy - firmie Marbro z Gdańska plac budowy - mówi Michał Sitarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy. - Jednym z jego zadań jest w pierwszej kolejności opracowanie projektu tymczasowej organizacji ruchu. Prowadzi w tym temacie uzgodnienia, m.in. z PKP - dodaje.
Wykonawca na realizację robót ma 15 miesięcy. Umowa skonstruowana jest w ten sposób, że do tego nie wlicza się okresu zimowego (od 15 grudnia do 15 marca). - Wykonawcy zazwyczaj prowadzą jednak prace rozbiórkowe także w okresie zimowym, by okres wiosenno-letni wykorzystać na roboty typowo budowlane - mówi Michał Sitarek.
Stary wiadukt w Terespolu zostanie całkowicie rozebrany. Nowy obiekt będzie konstrukcją jednoprzęsłową o długości około 48 metrów i szerokości blisko 15 metrów.
- Oprócz jezdni, zmieści się też ciąg pieszo-rowerowy, który połączy obydwa odcinki trasy rowerowej wybudowanej podczas modernizacji drogi wojewódzkiej nr 240 na odcinku Polski Konopat-Terespol Pomorski - wyjaśnia rzecznik ZDW w Bydgoszczy. - Wiadukt będzie wyposażony w odwodnienie, bariery i balustrady. Jego nośność wyniesie 40 ton - dodaje.
Stan obecnie funkcjonującego wiaduktu jest tak fatalny, że przez ostatnie dwa lata ruch odbywał się tam wahadłowo. W trakcie robót utrudnienia na trasie Świecie - Tuchola będą jeszcze większe.
Jak poinformował nas rzecznik Wojewódzkiego Zarządu Dróg w Bydgoszczy trasa objazdu jest jeszcze na etapie uzgodnień i przygotowań. Jej zaplanowanie leży w gestii wykonawcy prac.
Zarówno włodarze Pruszcza, jak i dyrekcja Powiatowego Zarządu Dróg obawiają się, że objazdy prowadzić mogą przez gminę Pruszcz, po drodze powiatowej.
- Jeśli objazd miałby prowadzić przez tereny przez nas administrowane, projekt organizacji ruchu powinien trafić do nas do konsultacji - mówi Adam Meller, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Świeciu. - Na razie jednak nie otrzymaliśmy ani od zamawiającego, ani do wykonawcy żadnego projektu. Nikt też nie zwrócił się do nas z prośbą o konsultacje w tej sprawie - dodaje.
Wiele jednak wskazuje na to, że trasa licząca około 52 km będzie na czas inwestycji wydłużona ponad dwukrotnie. Z nieoficjalnie zdobytych przez naszą redakcję informacji wynika, że objazd przebiegać będzie trasami wojewódzkimi i krajowymi, z pominięciem dróg powiatowych.
Całkiem możliwe, że objazd z drogi wojewódzkiej 240 prowadzić będzie ekspresową S5 w kierunku Bydgoszczy aż do drogi krajowej 25 przez Tryszczyn, Koronowo i Mąkowarsko, gdzie odbije w drogę wojewódzką 237.
To oznacza, że do przebycia w ramach objazdu będą 102 km.
Pytanie czy kierowcy będą stosować się do takich objazdów, czy może będą wybierali okoliczne drogi powiatowe i gminne...
Prace związane z wiaduktem będą objęte 7-letnią gwarancją. Inwestycji o wartości 15,4 mln zł finansowana jest z budżetu województwa kujawsko-pomorskiego.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
A najbliższy czynny taras widokowy we Wrocławiu hahaha Szkoda że objazd przez Białystok nie poleci tam mają ładne śnieżne zimy to bym sobie po podziwiał
Przez Poledno chyba najbliżej
Z artykułu wynika, że remontowany będzie wiadukt, więc najkrótszy objazd jest przez Terespol i po co te wielokilometrowe objazdy. Chyba, że dla pojazdów ciężarowych.
Ponad 100 km w jedną stronę aby dostać się na trasę w stronę Tucholi... Zajebiście będzie jak taki objazd wytyczną ????????
Nośność 40 T naprawde!
Przez Berdyczów Panowie najkrótsza trasa dla samochodów jest równoległa droga przez Terespol Pom co do Tir to droga przez Poledno lub Wyrwa w tym przypadku wydłużenie drogi 3 do 5 km wszystko w gminie Świecie
Jak zwykle bywa nie można było zaprojektować tak obiektu aby był przyszłościowo funkcjonalny przez dziesiątki lat. Albo mamy bezmózgowych projektantów więc należy skorzystać z rozwiązań w innych krajach albo zrezygnować z najtańszych rozwiązań. Wystarczy zsumować koszty budowy obecnego wiaduktu i przyszłego to co wyjdzie?