
Handel w Polsce okazał się dla sieci handlowej trudnym wyzwaniem. Firma zdecydowała się sprzedać 301 sklepów i wycofuje się z polskiego rynku
Dziś Tesco poinformowało o sprzedaży swojego biznesu w Polsce firmie Salling Group A/S, czyli właścicielom sklepów Netto. Polski rynek okazał się dla sieciówki dużym wyzwaniem. - Widzieliśmy znaczącą poprawę wyników naszej działalności w Europie Środkowej, ale nadal dostrzegamy wyzwania rynkowe w Polsce - komentuje sprzedaż Dave Lewis, prezes Grupy Tesco. - Ta transakcja pozwoli nam skoncentrować się w regionie na działalności w Czechach, na Węgrzech i Słowacji, gdzie mamy silniejszą pozycję rynkową i możliwości wzrostu oraz osiągamy marże i wyniki finansowe, które stanowią wartość dla grupy. Chciałbym podziękować wszystkim naszym koleżankom i kolegom z Tesco w Polsce za ich zaangażowanie w obsługę klientów w Polsce przez tak wiele lat. Energia i zaangażowanie, jakie wykazali w ciągu ostatnich dwóch lat, przekształcając Tesco w Polsce na model dwuformatowy, były niesamowicie imponujące. Uważamy, że ta transakcja to najlepszy sposób zabezpieczenia przyszłości firmy dla naszych pracowników i klientów w Polsce - dodaje.
Całkowita wartość przedsiębiorstwa ustalona w ramach transakcji wynosi 900 mln zł. Sfinalizowanie sprzedaży jest spodziewana jeszcze w bieżącym roku, ale najpierw musi ona zostać zatwierdzona przez organy antymonopolowe. Grupa Tesco sprzedaje 301 sklepów, centra dystrybucji i główną siedzibę, ale w ich rękach zostanie jeszcze 19 sklepów. Co stanie się z marketem w Świeciu przy ul. Cukrowników czy zmieni się w Netto lub zostanie sprzedany okaże się w przyszłym tygodniu. - Informacje o 19 sklepach, które nie podlegają umowie sprzedaży do Salling Group, podane zostaną do wiadomości w przyszłym tygodniu, gdy poinformujemy bezpośrednio koleżanki i kolegów pracujących w tych sklepach. Wszystkie sklepy Tesco pozostają otwarte - informuje biuro prasowe Tesco Polska.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Non stop głupoty piszecie!