
Od sześciu miesięcy 67-latka ze Świecia nie może dostać się na wizytę u reumatologa, a dolegliwości się nasilają. Utrudniony jest też kontakt z personelem lecznicy.
- Po ostatniej wizycie, która była w sierpniu 2020 roku miałam podejrzenie choroby reumatologicznej, ale lekarz powiedział, że mam się zgłosić najpóźniej za pół roku na powtórne badanie - opowiada pani Lidia, 67-letnia mieszkanka Świecia, która zgodnie z wytycznymi umówiła się na wizytę w Nowym Szpitalu w Świeciu 17 lutego.
- Kiedy zadzwoniłam do szpitala upewnić się czy wizyta się odbędzie pielęgniarka poinformowała mnie, że będzie to telewizyta i mam być dostępna pod telefonem - opowiada pani Lidia. - Nie zależało mi na osobistym kontakcie z lekarzem, bo wiedziałam dokładnie na jakie badania muszę dostać skierowanie - dodaje.
Niestety nikt do pani Lidii nie zadzwonił, więc umówiona wizyta się nie odbyła, bez słowa wytłumaczenia ze strony lecznicy. Kolejny raz 67-latka umówiła się na wizytę 14 lipca. Sytuacja była niemal identyczna. Ponownie zadzwoniła do szpitala upewnić się czy termin jest aktualny, a personel powiadomił o tym, że lekarz się skontaktuje telefonicznie w godzinach od 15 do 18. Niestety znowu nikt nie zadzwonił. Pacjentka próbowała sprawę wyjaśnić i zadzwoniła do szpitala z pytaniem czy coś się stało i czy lekarz w ogóle tego dnia przyjmował.
- Nawet następnego dnia nikt do mnie nie zadzwonił, choć zostawiłam kontakt - mówi zirytowana kobieta. - Już nie mogę dłużej wytrzymać. Ręce mnie bolą, robią się guzki, a w ten upał jest to jeszcze bardziej dokuczliwe. Oczywiście kupuję tabletki i maści, ale niewiele to pomaga - dodaje.
Poprosiliśmy szpital o wyjaśnienia. - Większość teleporad odbywa się prawidłowo - zapewnia prezes szpitala Przemysław Leśniewski. - Pacjenci otrzymują informacje, że odbędzie się teleporada i w jakich godzinach mogą oczekiwać na telefon. Bardzo dokładnie sprawdziliśmy tę sytuację i jest to błąd, za który przepraszamy. Kontaktowaliśmy się z pacjentką. Pani została przeproszona i umówiona na poradę. W podobnych sytuacjach można zgłosić się do rejestracji, telefonicznie (tel. 41 240 0000 od piątku do poniedziałku od 7 do 18) lub osobiście do rejestracji głównej, od poniedziałku do piątku w godz. 7-14. Wszystkie uwagi można też zgłaszać bezpośrednio do biura zarządu szpitala – dodaje.
Tekst: Agnieszka Czubek
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Niestety, ale pani reumatolog w tym szpitalu to osoba starsza, nie radząca sobie z komputerem mająca problemy z pamiécia i koncentracją. Podczas rozmowy zapomina z czym przyszedł pacjent, myli wyniki badań , nie zleca badań które są konieczne. Często po wizycie trzeba dzwonić do poradni po wyjaśnienia, czy skierowania sugerując co trzeba zbadać . To miła pani doktor , ale już czas żeby odeszła na emeryturę
Niestety, nie jest to jedyny taki przypadek. Teleporady są tam na porządku dziennym. I jeszcze ta krzycząca , wiecznie niezadowolona pielęgniarka. Byłam mimowolnym świadkiem jak się tam traktuje pacjentów. Tak samo jest u alergologa. Traktują te poradnie jak prywatne gabinety. Czas to zmienić
To samo jest u.diabetologa pani pielęgniarka to horror czas na emeryturę pani doktor spoko.