
W ramach naboru do programu Polski Ład gminy miały zaproponować inwestycje konieczne do odbudowy polskiej gospodarki po pandemii COVID-19. Świecie zaproponowało budowę mostu na Wdzie
Program nie miał ograniczeń finansowych. Gmina Świecie myśląc o rozwoju gospodarczym miasta zaproponowała budowę drugiej przeprawy przez Wdę. - Miałaby ona powstać na wodzie niskiej, czyli jadąc przez dotychczasową zaporę w kierunku drogi wojewódzkiej 240, po lewej stronie - wyjaśnia Wiesław Ratkowski, kierownik wydziału budownictwa, architektury i gospodarki gruntami w UM w Świeciu. - Obecnie przez most na zaporze mogą przejeżdżać tylko samochody osobowe. Stan zapory nie pozwala na to, żeby przejechał tamtędy nawet większy traktor, a tym bardziej samochód ciężarowy - dodaje.
- Rządzący chcieli wysondować jakie są potrzeby inwestycyjne na tym najwyższym poziomie, dlatego napisaliśmy o czym marzymy - komentuje Ryszard Sadowski, kierownik wydziału inwestycyjnego Urzędu Miejskiego w Świeciu. - Opisaliśmy naszą koncepcję stworzenia mostu przez Wdę w Kozłowie wraz z drogami prowadzącymi do niego z Kozłowa, Sulnowa i terenu Vistula Park II - dodaje.
Nowe drogi i przeprawa przez rzekę zdaniem urzędników są bardzo potrzebne miastu. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów w Kozłowie rocznie przewozi i przerabia w swoim zakładzie około 200 tys. ton kruszywa. - Wszystko to jest przywożone z bocznicy kolejowej w Terespolu Pomorskim. Ciężarówki jeżdżą przez Przechowo do Kozłowa. Ludziom mieszkającym w domach przy tych drogach wszystko się trzęsie, kierowcy nakładają około 5 kilometrów drogi, a przy takiej rotacji pojazdów jest o wiele większe zanieczyszczenie - argumentuje Sadowski. - Na wysypisko też ciężarówkami zwożone są odpady, również od strony Przysierska, Bukowca. W Sulnowie Bart rozrasta się w bardzo szybkim tempie. W ogromnych halach lada dzień ruszy produkcja. Trzeba będzie dowieźć tam surowiec, a odwieźć gotowy produkt. W sąsiedztwie coraz prężniej działają również mniejsze firmy. Jeśli powstanie przeprawa, tiry nie będą jeździły przez miasto i dewastowały dróg, które nie są przystosowane do tak ciężkiego transportu, tylko będą się kierowały na wiadukt w Kozłowie - dodaje.
Alternatywna droga na nowy wiadukt ma prowadzić prosto z terenu inwestycyjnego Vistula Park II, a w Sulnówku musiałoby powstać rondo. Wstępnie wycena przedsięwzięcia została oszacowana na 80 mln zł, łącznie z kwotami odszkodowań, które trzeba będzie zapłacić ludziom za wywłaszczone grunty.
zdjęcie: Przez most na zaporze w Kozłowie mogą jeździć tylko samochody osobowe do 3,5 tony.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
PBDiM przerabia 200 ton kruszywa rocznie? To raczej śmieszna ilość....
200 tysia ton. Czytamy dokładnie
Było 200 ton. Poprawili
Zgadza się, było 200 ton
No czeba zrobić. Ni ma innej
O czym wy mażycie są drogi w gorszym stanie i bardziej niebezpieczne i nawet nie chcą słyszeć o ich ten remoncie zjebany kraj i zjebane ustawy złodziej i bandyta ma większe prawa niż zwykły obywatel jak cię boli ząb to wystarczy powiedzieć komu trzeba żeby pocałował cię w dupę
Panie Kierowniku to dobry a wręcz bardzo dobry pomysł i niech będzie jeszcze połączenie z drogą na Miasteczko gdzie tiry odbierają papier do Bart. Druga przeprawa powinna powstać na przedłużeniu ul.Armi Krajowej do ul.Chełmińskiej To powinny być priorytety dla gminny i powiatu
Zgadzam sie.
Kupić po rowerze dla każdego mieszkańca i co pół roku sprawdzać czy nie sprzedał
Mam pytanie czy Sulnówko jest przygotowane do takiej ilosci samochodów ciężarowych. Dlaczego nie byla budowana alternatywna droga z Sulnowa na S5?
Vistula Park I i Vistula Park II może bez problemu być połączona S5, tylko zjazdy trzeba zrobić z obu stron, a nie budować równoległą drogę i to jeszcze przecinającą drogę do Deczna. Strata publicznych środków i tyle.
A przy okazji tych milionów naprawicie drogę w Terespolu Pomorskim
A kto czerpie zyski z tej zapory? Jak by nie czerpali to by jej tam nie musiało być. Więc jest to Mondi i Kozłowski czy jak mu tam co ma elektrownię. Niech pierdzielną piękny most. Zawsze to coś zostawia dla potombych:)