Reklama

Pruszcz miastem? Czy nastąpi wzrost podatków?

Urząd Gminy w Pruszczu ruszył z kampanią informacyjną dotyczącą ubiegania się przez miejscowość praw miejskich

Przypomnijmy, że w dniach 1 września - 15 października br. zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne z mieszkańcami całej gminy. Dopiero po tym zapadnie decyzja, czy za pośrednictwem wojewody skierować wniosek do MSWiA w sprawie nadania praw miejskich. Już teraz gmina ruszyła z kampanią informacyjną. Poruszane są w niej takie kwestie jak kryteria ustawowe, korzyści płynące z bycia miastem oraz udzielane są odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jedno z nich dotyczy wzrostu podatków. Jak wyjaśnia Urząd Gminy w Pruszczu wysokość podatków ustala samorząd bez względu na status miejscowości. Rada decyduje o wysokości podatku z uwzględnieniem rozporządzenia Ministra Finansów. Nie ma podstaw prawnych, aby zwiększać podatki po zmianie statusu gminy wiejskiej na wiejsko-miejską. Inne pytanie brzmi, czy miejscowość utraci możliwość uzyskania środków unijnych dla wsi? Tutaj urzędnicy twierdzą, że gminy miejsko-wiejskie mogą ubiegać się o środki z funduszy europejskich, tak jak gminy wiejskie, a dodatkowo mogą ubiegać się o środki przeznaczone dla ośrodków miejskich. Mieszkańcy gminy będą mogli nadal korzystać ze środków Lokalnej Grupy Działania Gminy Powiatu Świeckiego. A co z podatkiem rolnym? Czy pozostanie na takich samych zasadach? - Opodatkowaniu podatkiem rolnym podlegają grunty mające w ewidencji gruntów status użytku rolnego niezależnie od tego, czy są położone na terenie miasta czy wsi. Stawki podatku rolnego uchwala Rada Gminy/Miasta na podstawie komunikatu Prezesa GUS w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres 11 kwartałów będące podstawą do ustalenia podatku rolnego na dany rok podatkowy – pisze na swojej stronie internetowej Urząd Gminy w Pruszczu.

Wójt gminy Dariusz Wądołowski prosi, aby każdy podszedł do tematu merytorycznie, ponieważ może to zaważyć na tempie rozwoju całej gminy Pruszcz.

fot. Urząd Gminy w Pruszczu

Aplikacja nswiecie.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-16 08:05:53

    Wydaje mi sie, że jest to szansa na szybszy rozwój Pruszcza. Co za różnica czy nazywa sie to wieś czy miasto, przecież nie wybuduja tu odrazu wieżowców, lotniska i wielkich centrow handlowych. Dlatego nie przyjmuję argumentów niektórych mieszkancow, że nie po to przeprowadziłem się na wieś żeby mieszkac w miescie, czy jestem przeciwny zabetonowaniu pięknych terenów zielonych Pruszcza. Chodzi tu o to żebyśmy dostawali większe pieniądze np. Na budowe dróg czy doprowadzenie do Pruszcza gazociągu. Chcę żeby Pruszcz był coraz piękniejszy. Pruszcz nie straci swojego wiejskiego charakteru a zyskamy tym posunięciem dodatkowa kase na rozwoj. Pozdrawiam wszystkich młody mieszkaniec Pruszcza :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-16 18:23:11

    Panie wojcie a moze jednak referendum?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Michał - niezalogowany 2020-08-16 10:49:50

    Pruszcz juz dawno powinien byc miastem. W koncu znalazł sie ktos kto zajął sie tym tematem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-16 12:11:19

    Mieszczaństwo to brud, ścisk, zapach potu i śmierdzące, przeładowane śmietniki. Tego chcecie?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Michał - niezalogowany 2020-08-16 12:58:42

    Haha, no tak bo z momentem nadania praw miejskich populacja Pruszcza wzrośnie o 300 000 mieszkancow, błysk nie nadąży wywozić śmieci a oczyszczalnia ścieków wybuchnie jak Etna strumieniem gówna. Ludzie nie przestaną mnie zadziwiać.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-16 16:39:39

    A dlaczego nie ma referendum tylko konsultacje?Budowa hali pochlonela miliony zlotych a przy tak waznej sprawie wojt nie chce wydac na to ani zlotowki? Cos tutaj smierdzi, a moze chodzi o to ze wiekszosc mieszkancow po prostu nie chce miasta?!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-16 17:59:46

    Mam nadzieje, ze premier i minister odrzuci wniosek o nadanie praw miejskich skoro wójt tak źle się wypowiada na temat tego rzadu i władzy oraz prezydenta. Mam nadzieje ze w końcu mu utrą nosa!m i ookażą jaki jest malutki. Szkoda czasu i pieniędzy lepiej fontannę uruchom wójcie bo środek lata ! I posprzątaj w Błysku bo nie jedna osoba by chciała kupić działkę w środku Pruszcza.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-16 18:39:53

    Ja mysle ze byloby wiecej zwolennikow miasta gdyby nie nazwisko wojta, ktory cieszy sie zla opinia.Rozumiem ze przy nastepnych wyborach wystartuje wicewojcina a po wygranych wyborach Pan wojt bedzie...wicewojtem albo wicburmistrzem.Ot taka rosyjska ruletka

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-16 19:18:01

    Referendum? Wiecie jakie sa koszty zorganizowania czegos takiego? Masa pieniędzy. Pozatym ktos wybrał tego wójta, i to on jest naszym reprezentantem i to mu powierzyliscie najważniejsze decyzje. wiec teraz nie beczcie. Przypomne ze wygrał w pierwszej turze z Urbanskim. Najwiekszymi przeciwnikami tego pomysłu sa nauczyciele bo zostanie im zabrany dodatek wiejski za dojazdy do pracy na wies. Nie wiem jak on sie fachowo nazywa. Ale pytam sie jakie koszty dojazdu ponosi nauczyciel mieszkajacy np. Na ulicy Korczaka do szkoly ulice dalej?! Jestem za miastem!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Greg - niezalogowany 2020-08-16 21:36:44

    Mase pieniedzy? czyli ile?10 tyś,100 tyś?Ile dla ciebie to masa?Masz wyliczenia?Jezeli tak, podaj proszę, bo poki co mowi się o MASIE pieniedzy ale nikt nie wie ile to MASA? albp dużo?

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-16 22:06:00

    Oczywiście ze nie mam dokladnych wyliczen. Musialbys udac sie do Urzedu Gminy i ich o to zapytac. Ale wiem jakie sa koszty przeprowadzenia np. Ostatnich wyborow prezydenckich w naszej gminie. W koszty zalicza sie oplacenie czlonkow komisji komisarzy drukowanie kart wyborczych koszt denyzfekcji w czasie pandemi, trzeba udostepnic miejsca dla obwodowych komisji itp. Te pieniądze mozna bylo wykorzystac na inne cele a nie na jakies referendum. Konsultacje myślę ze w zupełności wystarcza. Kwoty mozesz sobie sam sprawdzic na stronie Panstwowej Komisji Wyborczej.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ola - niezalogowany 2020-08-16 19:28:03

    Tez tak uważam. Przynajmniej coś się dzieję w Pruszczu. To juz jest małe miasteczko! Popieram decyzje wojta.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Paweł - niezalogowany 2020-08-16 22:11:04

    Nie rozumiem czemu was tak boli zmiana statusu Wies na gmine wiejsko miejska? Przeciez sama dyskusja na ten temat wydaje sie śmieszna. Co niby ma sie zmienic na gorsze? Podatki ustala rada gminy to juz wiemy. Co dalej?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-16 22:29:24

    Nie tylko zle sie wypowiada o rzadzie ale ubliza mieszkancom co było pisane w komentarzach o podsumowaniu wyborów ,a moze warto sprawdzic ile ma dodatku na swoje auto.To że wygrał wybory nie znaczy że wszyscy mieszkancy głosowali na niego i może robić co chce.TYLKO REFEREDUM i tylko mieszkancy Pruszcza !! Zadnych gwarancji na to ze wszelkie opłaty nie wzrosna,jedno jest pewne wynagrodzenie burmistrza poszybuje mocno.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-16 22:40:09

    Większość głosowała w wyborach na niego, tak jak większość glosowala na twoj wymarzony rzad,kazdy ma prawo do swoich opinii nie kazdy musi sie z nimi zgadzac. Rząd Ciebie też sie nie zapytal w referendum czy w czasie pandemii przyznac sobie powdyzki o 64% a mysle ze nikt o zdrowych zmyslach nie zgadza sie z tym. Chyba ze te pieniądze poprostu im sie nalezaly? ????

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    pociag - niezalogowany 2020-08-16 22:34:40

    Moze w koncu udałoby sie zatrzymać w Pruszczu pociagi ICC. Ułatwiło by to życie wielu mieszkańcom Pruszcza, duzo z nas jeździ pociagami do pracy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    miastowy - niezalogowany 2020-08-16 22:41:56

    Jak miasto to wybory na burmistrza a nie z automatu.Takie same koszty jak referedum.przeprowadziłem sie zmiasta na wies i nie chce uszczesliwiania mnie miastem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-16 22:52:40

    Myślę ze Polskie prawo nie przewiduje rozpisywania nowych wyborow na wójta/ burmistrza po zmianie statutu gminy. Mieszkańcy będą mogli ocenic prace naszego włodarza za trzy lata chyba. Nikt nikogo nie uszczesliwia na siłę masz prawo do swojej opinii, mozesz ja przekazac na konsultacjach od wrzesnia ;)

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rysiu - niezalogowany 2020-08-16 22:56:14

    Panie wojcie jestesmy za miastem!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-16 23:00:24

    Mysle ze nikt nie zgadza sie z tym ze wojt nie mogl isc na urlop tylko przytulil kase ,ciekawe czy jest po urlopie czy znowu kasa.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    PolskiJanusz - niezalogowany 2020-08-17 07:14:35

    Ludzie co wy chrzanicie. To czy lubi sie wojta czy sie go nie lubi to osobna sprawa! Trzeba bylo isc glosowac a nie teraz swoje żale wylewac. Dyskusja jest o tym czy Pruszcz ma byc miastem. Wydaje mi się ze to spoko pomysł, nie widzę w tym pomyśle niczego zlego. Mniejsze miejscowosci przekształcają sie w miasteczka bo dostaja dodatkowy hajs na rozwój.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-17 07:20:24

    tak sobie obserwuje te wszystkie komentarze i mam nieodparte wrazenie, że udziela się tutaj albo sam wójt albo jego rodzina...:-)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • PolskiJanusgość - niezalogowany 2020-08-17 08:04:05

    Niezła rozkmina Cię wzięła w poniedzialkowy poranek szerloku ale rozczaruje cie nie jestem wojtem ani nikim z jego rodziny :D Chociaz pensje wojta chętnie bym przytulił :D Zalezy mi na rozwoju mojej miejscowosci w ktorej mieszkam od urodzenia :)

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-17 08:09:27

    Dlatego nie referendum bo wójt już dawno zadecydował tylko teraz udaje że niby liczy się z głosem ludzi. Druga kadencja jak się skończy to koryto by poszło w dal a tak jako burmistrz może dalej był przy korycie. Tylko zadziwiające jest to że on się tak zachowuje jakby czuł się już burmistrzem. Jak wiedział już przed wyborami ile będzie miał głosów. Prawda jest taka że nie obchodzą go mieszkańcy a pracowników gminy traktuje okropnie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • PolskiJanusz - niezalogowany 2020-08-17 08:15:27

    Uuu teraz pracownicy gminy beda płakać bo skonczyly sie wspolne kawki do południa w pracy, zakupy w pobliskich marketach w czasie pracy oraz totalne zlewanie petenta w gminie. Przypomnijcie sobie jak bylo za poprzedniego wojta?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-17 08:48:48

    Jak się idzie do urzędu gminy w sprawie pracy to bez mini i szpilek nie ma w ogóle poco wchodzić. Stary zboczeniec obleśny. A jak przypadkiem szpilki i mini jest to pierwsze pytanie na rozmowie brzmi: za jaką partia polityczna pani jest? Jak z PiS to nie mamy o czym rozmawiać. Mam nadzieję że CBA się kiedyś przyjrzy pracy naszego wójta.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • PolskiJanusz - niezalogowany 2020-08-17 09:10:40

    Jezeli tak na prawde bylo to mam nadzieje ze ma Pani jakies dowody i zglosila to Pani odpowiednim służbą.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Michał - niezalogowany 2020-08-17 10:22:56

    A wy znowu o wojcie. Mozna go nie lubic, tez nie darzę go wielka miłością ale chodzi tu o rozwoj naszego Pruszcza. Za kilka lat wladza sie zmieni a w tym czasie mozemy uzyskac wieksze pieniadze na rozwój Pruszcza. O to tu chodzi a nie o ocene pracy Pana Wadolowskiego.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-17 15:28:35

    Ha ha ha chyba się znalazł wielbiciel wójta

    • Zgłoś wpis
  • Michał - niezalogowany 2020-08-17 15:53:30

    Tak codziennie rano z nim esemesuje a popoludniu pijemy razem lyche w jego gabinecie i omawiamy jak to upieprzyc mieszkancow Pruszcza przerabiajac ich na miasto haahaaha xD

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Klaudia - niezalogowany 2020-08-17 12:53:40

    Widzę tu kilku ludzi sfrustrowanych swoim życiem. Nie przelewajcie swoich porażek i niezadowoleniem ze swojego życia na innych pozytywnie myślących ludzi. Pozdrawiam! Samych slonecznych dni moi kochani Pruszczanie i więcej uśmiechu na ulicach! :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Dawid - niezalogowany 2020-08-17 20:36:41

    Juz dajcie spokj z tym CBA.Zajmijcie sie lepiej merytoryczna dyskusja na temat miasta.To ogromna szansa na rozwoj.Popatrzcie jak juz Pruszcz sie rozwinal.Budownictwo domow ruszylo z kopyta.Ludzie coraz wiecej przez to zarabiaja!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-23 08:25:39

    Ty Dawid lepiej sie nie odzywaj.Ludziom to ty nie dajesz zarobic.Ciekawe kto jest jeszcze udzialowcem budowy tych domow?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kaja - niezalogowany 2020-08-17 21:55:15

    Jestem za tym żeby Pruszcz byl miastem! Więcej możemy zyskac niz stracic!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-18 00:02:45

    Wójt wójtem dzisiaj jest za chwilę go nie będzie. Wszyscy chcemy rozwoju naszej gminy i na tym trzeba się skupić. Zamiast walczyć o prawa miejskie należy zacząć od przygotowania naszej gminy aby była atrakcyjnym miejscem dla przedsiębiorców. Sama nazwa Panie Wojciech nic nie pomoże. Nie mamy szkoły średniej, 80% mieszkańców dojeżdża do pracy poza gminę, nie ma miejsc pracy, nie ma ścieżek rowerowych, atrakcji turystycznych z prawdziwego zdarzenia, szkoły na tle województwa mają słabe wyniki. Skupia się Pan tylko na Pruszczu zapominając o wsiach dających największe dochody do budżetu gminy. Jesteśmy społecznością rolniczą niech Pan przejedzie się po gminie a nie gardzi tymi którzy wierzyli w Pana obietnice o rozwoju wsi.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Michał - niezalogowany 2020-08-18 07:25:12

    Właśnie transformacja z gminy wiejskiej na wiejsko miejską może pomóc w realizowaniu tego o czym Pan/Pani mowi. Będzie więcej pieniedzy na realizację tych marzeń.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-18 20:46:13

    bedzie wiecej pieniedzy na rozwoj gminy a co z wkładem własnym ,skad on .w artykule jednej z gazet jest wywiad z wojtem i tam jest jasna odpowiedz ,wzrost podatkow.popieram w calosci komentarz o braku miejsc pracy ,przedsiebiorcow itd.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-19 11:06:12

    Ma pan link do tego artykułu albo zdjecie gazety w jakiej byl ten wywiad? Zagłębiem sie w temat tej transformacji w miasto i żadnych wzmianek o wkladzie ani podwyższeniu podatków nie znalazlem.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-19 20:58:04

    obserwujac nadal komentarze mysle ze wojt sie pogubil w wywiadach do gazet i szuka teraz gdzie co powiedział, tak jest jak prubuje sie oklamac mieszkancow

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-08-19 21:52:08

    Ja rowniez o tym czytalam ale nie moge posklejac gdzie i kiedy.Przeprowadzilam sie z miasta i to oczywiste ze beda nieco wieksze podatki.Mnie to nie przeszkadza.Cos xa cos

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    kabaret - niezalogowany 2020-08-19 23:14:33

    W jednym z komentarzy mowa o braku atrakcji turystycznych ,jedna najwieksza jest FIRMA BŁYSK mozna tam zobaczyc nowoczesny sprzet np.sam star albo zamiatarka jak zamiata ulice to cala ulica myje okna ,najbardziej zadowolone z atrakcji sa panie i panowie myjacy jak widac przez wszystkie lata dzialalnosci bardzo sie rozwineli stawiajac na nowoczesnosc a co GMINA da nastepne 90tys ,miszkancy zaplaca w smieciach jak zabraknie to cena w gore .Jeszcze jest atrakcyjny teren to moze nastepna dzialeczke wydzielic i w taki sposob dojedziemy do emerytury.Pozdrawiam wszystkich mieszkancow GMINY.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-20 22:09:07

    Czas zrobic porządek z Panem Stecem.

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-08-23 08:39:55

    Tak tak-za smieci z cmentarza tez juz placimy....cvzyja to zasluga?Kto sie na to zgodzil?

    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nSwiecie.pl




Reklama
Wróć do