Reklama

Podwyżka cen za śmieci w Pruszczu. Niektórzy radni byli przeciwni

9 kwietnia odbyła się XXI sesja Rady Gminy Pruszcz. Radni głosowali m.in. nad ustaleniem wysokości opłat za odbiór odpadów oraz przesunięciem terminu wprowadzenia podwyżek

Po raz pierwszy w historii sesja odbyła się w sposób zdalny, za pomocą środków przekazu. Wszyscy radni byli obecni, a sesja odbyła się bez większych problemów. Po sesji wójt gminy Dariusz Wądołowski w komunikacie zamieszczonym na stronie internetowej urzędu napisał: - Chciałbym podziękować paniom i panom radnym za przyjęcie mojego wniosku, aby podwyżka opłaty za odpady weszła dopiero od 1 października 2020 r. Koszty z tym związane do października w wysokości ok. 300 tys. zł pokryjemy z budżetu gminy. Myślę, że jest to bardzo odpowiedzialna postawa radnych w stosunku do mieszkańców naszej gminy w dobie koronawirusa.

Debata godzinę przed sesją

Jak się okazuje radni nie byli jednogłośni w tej sprawie. Za podjęciem uchwały było 11 radnych, 4 było przeciwnych, nikt się nie wstrzymał. Przeciwni byli: Józef Koszowski, Karol Lewandowski, Paweł Grzybek i Renata Osojca. - Nasz Klub ,,Porozumienie i Rozwój” w debacie na komisji, która odbyła się godzinę przed sesją był przeciwny jakimkolwiek podwyżkom, a z powodu pandemii covid-19 postulowaliśmy o odsunięciu tego tematu do października. Z wcześniejszą dokładna analizą zasadności podwyżki – wyjaśnił nam w rozmowie radny Koszowski. - Niestety stanowisko większości radnych zdecydowało o ustaleniu wyższej stawki z 17.50 zł na 22.50 zł od osoby za śmieci segregowane. Ubolewamy nad tym, że nie dano wystarczająco dużo czasu, aby przeanalizować zasadność podwyżki. Tym bardziej, że w październiku ubiegłego roku była już podwyżka z 14.50 zł na 17.50 zł – dodaje

"Psychologiczna zagrywka pomocowa"

Jak podaje rajca w cenie obecnej podwyżki wliczona jest kalkulacja między innymi zakupu śmieciarki 82 tys. zł corocznie przez trzy lata w leasingu, obsługa osobowa pracowników gminy w wymiarze 2,77 etatu zajmujących się gospodarką odpadami i rozwój spółki Błysk sp.z o.o w kwocie 91 tys. zł. - Cała dyskusja na ten temat odbyła się godzinę przed sesją na komisji wspólnej przeprowadzonej zdalnie. Wiadomo, że w tak trudnych warunkach utrudniona jest komunikacja z wójtem, a tak ważna sprawa dotycząca wszystkich mieszkańców gminy Pruszcz powinna odbyć się w spokojnej, merytorycznej analizie kosztów. Uważamy, że podwyżka za wywóz śmieci, a zarazem jej przesunięcie w czasie jest po prostu psychologiczną zagrywka pomocową – twierdzi w imieniu radnych z Klubu „Porozumienie i Rozwój” Józef Koszowski. Ja dodaje Spółka Błysk została powołana do realizacji obowiązków nałożonych na gminę przez władze centralne. Nie musi się to jednak odbywać kosztem mieszkańców w tym trudnym okresie. Są przecież inne dziedziny gospodarki w której firma może przez swoją kreatywność się rozwijać.

fot. Urząd Gminy w Pruszczu

Aplikacja nswiecie.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-06 11:07:37

    Może ktoś pomoże?https://pomagam.pl/kh5dektm

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-07 20:33:47

    To chyba jakiś żart.Ewenement na całą Polskę,aby podnosić co kwartał cenę na odpady- i to na jaką kwotę.Posiadając swoją spółkę komunalną ,gmina funduje nam stawki z górnej półki. Jeżeli są takie wysokie koszty, może lepiej ogłosić przetarg i zapewne wywóz śmieci będzie tańszy.Wybraliśmy Wójta i radnych chyba po to,żeby myśleli o swoich wyborcach i godnie ich reprezentowali, a nie tylko by przypodobać się władzy,a wyborcom łupić skórę w dobie panującej pandemii. Ciekawi mnie , czy wasi wyborcy wiedzą jak ich reprezentujecie - może przydałoby się ich o tym poinformować?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-05-10 18:14:28

    Następne kłamstwo WÓJTA mówiono że zdrożały śmieci a tu się okazuje że zakup samochodu ,rozwój spółki błysk (co to za rozwój) a co po 3 latach spłaty samochodu.SZkoda że po tylu latach spółki nie stać na zakup samochodu.Jak był czas na zakup śmieciarki to kupiono IWECO (proszę sprawdzić dochód z wynajmu,oraz cenę zakupu i zbycia ).Sprzedano część majątku spółki w postaci działki i następne pieniądze na spółkę.Jak długo WÓJT będzie tolerował nigospodarność zarządu spółki BŁYSK.A te 91tys zł to co roku ,bo jak taka stawka za śmieci,brak zgody miszkancow na dofinansowanie spółki.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nSwiecie.pl




Reklama
Wróć do