
Rozmowy na temat tej inwestycji trwają pomiędzy PKP a Urzędem Gminy w Pruszczu od kilku lat. Czy mieszkańcy doczekają się bezkolizyjnego skrzyżowania?
PKP Polskie Linie Kolejowe stawiają sprawę jasno – planujemy budowę wiaduktu kolejowego w Pruszczu Pomorskim. Taką informację przekazał nam Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK.
- W ramach projektu pn. „Prace w ciągu C-E 65 na odcinku Zduńska Wola – Inowrocław – Tczew” przewidziana jest likwidacja wszystkich przejazdów kolejowo-drogowych na odcinku Złotniki Kujawskie – Smętowo Graniczne i zastąpienie ich skrzyżowaniami bezkolizyjnymi – deklaruje nasz rozmówca.
Linia kolejowa numer 131 łączy Chorzów z Tczewem. W ciągu tej linii znajdują się stacje w Pruszczu i Parlinie. Dzięki temu po zakończeniu inwestycji, której jednym z celów jest podniesienie prędkości pociągów do 200 km/h, wzrośnie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Na chwilę obecną trwa procedura wyłaniania wykonawcy dokumentacji projektowej. Realizacja prac budowlanych ze środków unijnych przewidziana jest na lata 2022-2026. Na ten moment PKP nie chce mówić o ewentualnych kosztach. W lutym ubiegłego roku wójt gminy Pruszcz Dariusz Wądołowski na łamach Nowego Świecia zdradził, że PKP zachęca, aby podzielić inwestycję pomiędzy PKP, gminę i powiat.
- Pierwszy człon ma zapłacić za budowę samego wiaduktu nad torami, które przecinają Pruszcz w połowie. Samorządy musiałyby zająć się doprowadzeniem dojazdów i odpowiednim ułożeniem drogi – mówił wtedy wójt.
Jak powiedział nam teraz włodarz gminy na chwilę obecną nie ma podpisanych żadnych umów i deklaracji. Potwierdza jednak, że rozmowy trwają. I jest z nich zadowolony. Gdy występują np. problemy z drogami dojazdowymi, to PKP na rozwiązania przedstawione przez urząd gminy patrzy przychylnym okiem. - Czekam na dalszy rozwój sytuacji – mówi Wądołowski.
To jednak nie koniec. Gmina Pruszcz czeka również z niecierpliwością na modernizację linii kolejowej numer 201 (Nowa Wieś Wielka - Gdynia). Wyremontowany ma zostać odcinek z Maksymilianowa do Kościerzyny. W ramach inwestycji planuje się przebudowę i remont peronu w Serocku. Oprócz tego na ternie powiatu świeckiego linia przebiega przez stacje kolejowe w miejscowościach: Lubania Lipiny, Świekatowo, Lipienica i Bładzim. Pociągi pasażerskie pojadą nawet o 40 km/h szybciej niż dotychczas. Realizacja przewidziana jest na lata 2020-2023.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie