
Niebawem ruszą prace, dzięki którym mieszkańcy Świecia łatwiej i bezpieczniej będą mogli przedostać się w stronę Chełmna
Rząd ogłosił listę samorządów, które otrzymają dofinansowanie w ramach drugiej edycji programu Polski Ład. Wśród nich znalazł się powiat świecki, któremu przyznano 4,7 mln zł na budowę ciągu pieszo-rowerowego przy drodze powiatowej na trasie Świecie-Głogówko Królewskie. Powiat przygotowywał się do tej inwestycji od dłuższego czasu. Realizacja była jednak przekładana. Wszystko wskazuje na to, że teraz uda się ją zrealizować.
- Jesteśmy w finalnym etapie przygotowywania dokumentacji projektowej - mówi Adam Meller, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Świeciu. - Liczymy, że te prace zakończą się w połowie lipca. Wówczas uruchomimy procedurę przetargową. Szacujemy, że inwestycja pochłonie 5 mln zł. Nie wiadomo jednak, czy w związku z podwyżkami usług i materiałów uda nam się ją za tę kwotę zrealizować. Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, budowa zakończy się pod koniec roku - dodaje.
Ścieżka z masy bitumicznej o szerokości od 2,5 do 3 m zacznie się od skrzyżowania ul. Zamkowej i PCK, a zakończy się przy wjeździe na krajową 91. Jej główna część wybudowana będzie po lewej stronie (jadąc ze Świecia), a pod koniec zostanie przeniesiona na stronę prawą by połączyć się z drogą krajową. Dodatkowo PZD zamierza wyremontować też drogę powiatową na tej trasie i pokryć ją nową warstwą asfaltu.
Generalny remont przejdzie też droga ze Świecia do Chełmna. Inwestycja została podzielona na dwa odcinki. Prace prowadzone będą od skrzyżowania z ulicą Chełmińską w Świeciu, gdzie jesienią 2020 r. zakończyła się przebudowa układu drogowego w ramach realizacji estakady w Przechowie, natomiast zakończą się w okolicy skrzyżowania DK91 z drogą wojewódzką w Stolnie. Z zadania wyłączony będzie most przez Wisłę.
W ramach inwestycji przewidywane są m.in.: przebudowa i skanalizowanie skrzyżowań, wykonanie małego ronda, przebudowa (w tym poszerzenie i wzmocnienie) drogi krajowej nr 91, wykonanie ciągów pieszych i rowerowych, wykonanie dodatkowego pasa ruchu do wyprzedzania na wzniesieniu, przebudowa i budowa zatok autobusowych oraz zjazdów, przebudowa zatoki do kontroli i ważenia pojazdów oraz przebudowa istniejącej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach. Planowane jest także wprowadzenie progów spowalniających ruch. Inwestycję zrealizuje Konsorcjum Kobylarnia (lider) – Mirbud (partner) za 67 mln zł. Planowany termin jej zakończenia to trzeci kwartał 2023 r.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Fantastyczne rozwiązanie, gdy ścieżka rowerowa przecina jezdnię z lewej na prawą o odwrotnie (przykład - dojazd do Deczna ze Świecia). Tak może projektować tylko ktoś, kto nigdy nie jeździł rowerem. W czasie przekraczania jezdni zarówno rowerzyści, jak i kierowcy samochodów są w niebezpieczeństwie. Ale nikt o tym nie myśli - ważne, że jest ścieżka. Prawdziwy cyklista, który porusza się np. kolarzówką na cienkich oponach szosowych i tak sobie po niej nie pośmiga, bo to głównie szlak dla pieszych, dzieci i rolkarzy.