
Droga ta łączy dwie gminy – Pruszcz i Świekatowo. Mieszkańcy przez wiele lat prosili o jej remont. Wreszcie się doczekali
O złym stanie wiedzieli wszyscy. Wielokrotnie na naszych łamach opisywaliśmy sytuację. Dziurawa nawierzchnia, koleiny, szczeliny, nierówne pobocza, wyboje, niewidoczne zakręty i niebezpieczne skrzyżowania – lista uwag była bardzo długa. Dlatego zarządca drogi wspólnie z lokalnymi samorządowcami postanowili wziąć się za ten newralgiczny odcinek. W sierpniu ubiegłego roku złożono wniosek o wsparcie w ramach rządowego programu Funduszu Dróg Samorządowych. Pieniądze udało się pozyskać. Ile konkretnie? 4 mln zł. Powiat dołożył 3,2 mln zł, gmina Świekatowo 500 tys. zł, a gmina Pruszcz 300 tys. zł. W styczniu br. ogłoszono przetarg. Wygrała go spółka Colas z Palędzia (woj. wielkopolskie), która w tym samym czasie prowadziła modernizację innej drogi powiatowej, a mianowicie Pruszcz-Brzeźno.
Trzeba było poczekać
W maju wykonawca przystąpił do pierwszych prac. Chociaż inwestycja ta była długo wyczekiwana to mieszkańcy narzekali na zbyt wolne tempo prowadzonych prac oraz niepotrzebne objazdy. Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Świeciu Adam Meller prosił w naszej gazecie o cierpliwość i wyrozumiałość. Wreszcie 6 listopada droga została odebrana. Procedurę przeprowadzili przedstawiciele władz powiatu, gmin Świekatowo i Pruszcz oraz wykonawcy inwestycji.
Duży zakres prac
Długość wyremontowanego odcinka to około 6 km. - Wykonano rozbudowę dwóch skrzyżowań na skrzyżowania typu rondo, poszerzono nawierzchnię bitumiczną wraz ze wzmocnieniem do szerokości 5,5 m oraz obustronnymi poboczami gruntowymi o szerokości 1 metra – informuje Starostwo Powiatowe w Świeciu. - Ponadto w ramach inwestycji przebudowano chodniki w Serocku na odcinku 361 mb po stronie prawej drogi oraz 295 mb po stronie lewej. Wykonano 5 przystanków autobusowych wraz z peronami, w tym jeden z zatoką autobusową. Dla poprawy bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów wybudowano ciąg pieszo-rowerowy o długości 2720 mb o nawierzchni z masy mineralno-asfaltowej – dodaje starostwo. Jednocześnie urzędnicy podają, że oznakowano przejścia dla pieszych w tym jedno znakami aktywnymi z zasilaniem solarnym. W celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego zamontowano punktowe elementy odblaskowe, bariery energochłonne i balustrady. Pozostały fragment ciągu pieszo-rowerowego ma zostać wykonany w późniejszym czasie.
Mieszkańcy wytykają błędy
Niektórzy mieszkańcy wytykają jednak błędy wykonawcy. Ich zdaniem droga została odebrana, ale nieskończona. Twierdzą, że na pewnych odcinkach jezdnia po opadach deszczu jest zalewana. Mają też zastrzeżenia co do jakości wykonania ronda w kierunku Lubania-Lipiny oraz braku jego oświetlenia.
Zdjęcie: Głos Świekatowa
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie