
W związku z zawieszeniem zajęć w szkołach wiele placówek prowadzi zajęcia przez internet i przesyła uczniom zadania do pracy w domu. Co na ten temat stanowi rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej?
Szkoła Podstawowa nr 7 w Świeciu jest jedną z placówek, która w czasie zawieszenia zajęć lekcyjnych w szkołach prowadzi zdalne nauczanie. - Od poniedziałku syn odbywa zajęcia z języka angielskiego na Skype - mówi Katarzyna Urbańska, mama piątoklasisty Oliwiera. - Jednak dopiero w środę wieczorem dowiedziałam się, że nauczyciele przygotowali dla uczniów zadania z biologii, historii, języka polskiego, muzyki i matematyki do samodzielnej pracy w domu. Termin realizacji został wyznaczony na piątek, zostały nam więc zaledwie dwa dni na wykonanie wszystkich zadań. Uczniowie mają odesłać rozwiązania, lub zapisać je w zeszycie i zostaną ocenione po powrocie do szkoły - dodaje pani Katarzyna.
Zwróciliśmy się do Kujawsko Pomorskiego Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy z pytaniem, o to co mają zrobić dzieci, które nie mają dostępu do internetu?
- Zdalne nauczanie zostanie dopiero wprowadzone, gdy pojawi się rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w tej sprawie - odpowiada Marek Gralik, kujawsko-pomorski kurator oświaty. - Najprawdopodobniej to rozporządzenie zostanie ogłoszone dzisiaj i zacznie obowiązywać od przyszłego tygodnia. W tym rozporządzeniu będzie określone na czym ma polegać zdalne nauczania, również dla uczniów, którzy nie mają dostępu do Internetu - dodaje.
Drugie z pytań dotyczyło rozliczania realizacji zadań. Uczniowie mają nie tylko powtarzać materiał, ale także rozwiązywać zadania z materiału, którego nauczyciele nie prezentowali w szkole. Nie każdy rodzic ma wiedzę lub czas by tłumaczyć dzieciom zadania, co więc z oceną, którą otrzyma dziecko?
W myśl obecnie obowiązujących przepisów (rozporządzenie MEN z dnia 11 marca 2020 r.) zawieszone zostało prowadzenie działalności dydaktycznej. - Zlecanie przez nauczycieli obowiązkowych zadań domowych i ocenianie bieżące mieści się w zakresie działalności dydaktycznej, zatem jest działaniem sprzecznym z obecnie obowiązującymi przepisami prawa - wyjaśnia Gralik. - Obowiązujący stan prawny nie wyklucza jednak możliwości prowadzenia zajęć przez nauczycieli indywidualnie, do czego bardzo zachęcam, jednakże musi odbywać się na zasadzie pełnej dobrowolności i bez możliwości wystawiania ocen za pracę w okresie trwania zawieszenia (na przykład możliwe są zadania poszerzające wiedzę, powtórki, ale nie realizacja nowych treści programowych) - dodaje.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Dlaczego więc niemożność realizacji nowych tematów nie obowiązuje nauczycieli z sp 2 w świeciu.Od środy przysyłają tyle tematów do zrobienia ze z dzieckiem od 9 do 18 siedzimy przy lekcjach .
Bo każdy widzi czubek własnego nosa. A co z dziećmi z orzeczeniami pytam się Was , co. Kto ma im pomóc w domu kiedy rodzice pracują. Ludzie!!! Bądźcie normalni i odpuście, nie dajcie się zmanipulować. Te platformy inne bzdety to naciągactwo, żebyśmy musieli oddać to co nam dali. Dziecko i nauczyciel muszą iść do szkoły wtedy mówimy o pełnym procesie edukacji bo tych dwoje nie będzie bez siebie istniało tak jak człowiek bez jedzenia. A grypa jak świat światem była i będzie.
Do autorki artykułu. Żeby o czymś pisać to trzeba być dobrze zorientowanym w temacie.
Czy Pani J. Piotrowska kontaktowała się może z jakąś szkołą?
Znajdujemy się w bardzo tragicznej sytuacji związanej z koronawirusem i uważam, że powinniśmy wszystkie siły i środki skierować do walki z nim. Razem, wspólnie w jedności. Nie napuszczajmy siebie wzajemnie.
Pani Justyno - proszę się zdecydować! Pisała Pani 16.03.2020r. o godz. 11.30 w swoim art.
pt. "Uczniowie nie chodzą do szkoły, ale mają lekcje. Placówki wprowadzają zdalne nauczanie".
No to Pani jest ZA a za 4 dni -PRZECIW??
Mimo to pozdrawiam
Problemem jest to co się teraz dzieje na świecie. Ale w Polsce nadal główny temat to nienawiść do nauczycieli. Biedni rodzice nareszcie trochę czasu z własnymi dziećmi spędzą.
Chciałbym tylko przypomnieć szkołom i nauczycielom, że w okresie zawieszenia szkoły 11-25 marca, nie można realizować nowego programu. ani oceniać za ten okres uczniów. To mogą być tylko zajęcia powtórkowe i zachęta do nauki. Wiele kuratoriów wypowiadało się już w tej kwestii.
Jestem nauczycielem. Pracuje zdalnie od kilku dni.przesylam uczniom materiały do zapoznania sie- ich długość to około 2 str. Formatu A5. Dołączam jedno krótkie zaznaczam krótkie zadanie które nie powinno zająć uczniowi więcej niż 15 minut. Rozumiem że nie uczą się tylko jednego przedmiotu i uważam że tak jest najlepiej.p daje też termin-okolo tygodnia - na wykonanie pracy. Pozdrawiam belfer
A czy to cos da? Pojda dzieci do szkoly zaczna walic ich testami. Chodz w domu nie zawsze mozna nauczyc tak jak w szkole. I wtedy 80%dzieci bedzie powtarzac klase. Bo będą nauczyciele mowic ze jak sie uczyles? Skoro nic nie wiesz. Chore jeszcze raz chore.
A ja pozdrawiam Panią od matematyki która wysyła dzieciom duża ilość filmików instruktazowych z matematyki w j. angielskim. I treść wielu zadań też w j. angielskim. Zanim zaczniecie wymagać to zastanówcie się dziesięć razy, bo to co robicie to wola o pomstę do nieba.
Może czas odejsc od schematów. Super, że nauczyciele pomagają rodzicom zagospodarowac czas dzieci. Tylko może zrezygnować z treści nieprzydatnych, a ujętych w programie na rzecz praktycznych. Matematyka, chemia, fizyka - przedmioty te można połączyć zlecajac dziecku zrobienie naleśników (waga, przeliczniki, sklad, proces chemiczny/fizyczny, itp. ) lub zapoznanie się ze składem chemicznym proszku do prania, procesem polaczenia wody i mydła itp.. W tym trudnym okresie wazne są zadania wyzwania z wf, skoro mamy ograniczone ruchy. Język polski? Może list do rodziny w formie maila? Może klasyczny polski film? Nie oszukujmy się, większość tresci obecnie przesylanych dzieciakom niest niepraktyczna w życiu codziennym. Uczycielu nie sztuką jest zadać 10 zadań z programu nauczania. Lepiej byloby zadać jedno,a praktyczne. Bowiem praktyka czyni mistrza. Droga Redakcjo, prosze poruszcie ten temat w kolejnym artykule nt. nauczania zdalnego.