Reklama

Czy Pruszcz zostanie miastem? Podajemy wyniki konsultacji społecznych

Mieszkańcy gminy podzielili się na pół w sprawie nadania praw miejskich Pruszczowi. Jakie dalsze kroki zostaną podjęte?

Dyskusja na ten temat trwa od dłuższego czasu. Pierwszy krok podjęli radni na czerwcowej sesji. Wtedy też podjęta została uchwała w sprawie rozpoczęcia procedury związanej z uzyskaniem przez miejscowość praw miejskich. - Dobry rozwój naszej miejscowości w ostatnich latach, wzrost liczby mieszkańców oraz chęć dalszego zamieszkiwania, budowa infrastruktury w Pruszczu jak i całej gminie, skłania mnie, aby móc sięgnąć po dalsze środki rozwojowe dla gmin miejsko-wiejskich – przekonywał wtedy wójt Dariusz Wądołowski. - Poprzez inwestycje krajowe takie jak budowa S5 i węzła Pruszcz oraz planowana przebudowa linii kolejowej 131 Bydgoszcz-Tczew tzw. szybkiej kolei, współpraca z Bydgoszczą w ramach „Metropolii Bydgoszcz”, będzie czynnikiem prorozwojowym dla całej gminy – twierdził włodarz.

Pół na pół

2 września rozpoczęły się konsultacje społeczne w tej sprawie z mieszkańcami całej gminy. Odbywały się one podczas zebrań wiejskich. Dodatkowo osoby, które nie mogły wziąć udziału w zebraniach, miały możliwość oddania głosu bezpośrednio w urzędzie. Konsultacje zakończyły się 15 października.

Jak przekazał nam Dariusz Wądołowski 49,5 proc. mieszkańców było przeciwnych temu, aby Pruszcz został przekształcony w miasto, a 50,5 proc. było za. Frekwencja wyniosła 10,5 proc. - Trafiliśmy z tak ważnym tematem w trudny okres pandemii – mówi Wądołowski. - Liczyłem na większą frekwencję, bo w poprzednich latach na zebraniach wiejskich ludzi przychodziło więcej. Rozumiem jednak mieszkańców, że mieli pewne obawy wynikające ze stanu pandemii. Oprócz konsultacji społecznych w sprawie nadania praw miejskich podejmowany był także ważny temat podziału funduszy sołeckich – dodaje.

Sprawa zostanie przedyskutowana

Co ciekawe w niektórych sołectwach 89 proc. mieszkańców było za, a w niektórych wręcz odwrotnie, bo około 80 proc. przeciw. - Na zebraniach sołeckich pytań nie było dużo – informuje samorządowiec. - To był w pewnym sensie monolog z mojej strony. Ponadto rozmawiałem z ludźmi na ulicach i większość była za, ale jak się okazało na konsultacje nie poszli.

Teraz wójt przedyskutuje sprawę z radnymi na komisji. Tam dogłębnie zostaną przeanalizowane wyniki głosowania. Następnie na sesji, która odbędzie się 29 października podjęta zostanie decyzja czy złożyć wniosek do Rady Ministrów. - To czy Rada Ministrów pozytywnie rozpatrzy nas wniosek to już osobny temat – kwituje Dariusz Wądołowski.

Jak informował nas ostatnio Adrian Mól – rzecznik prasowy wojewody kujawsko-pomorskiego, rada gminy, musi skierować wniosek do MSWiA za pośrednictwem wojewody w terminie do 31 marca.

fot. Urząd Gminy w Pruszczu

Aplikacja nswiecie.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2020-10-21 18:10:13

    Jak Daniel ZA to my też!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Karol - niezalogowany 2020-10-21 21:16:47

    Jestem za! Niestety nie zdążyłem udać sie do gminy na glosowanie, mysle ze jak byly by inne źródła glosowania to "za" bylo by wiecej. Zrobilem rozeznanie wsrod moich znajomych w wieku 20l-28l 80% bylo na tak. Nie stojmy w miejscu idzmy do przodu wszyscy razem i uszanujmy decyzje mieszkancow gminy Pruszcz!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-10-22 07:37:58

    Nie zdazyles zaglosowac ale poswieciles czas na analize ;)

    • Zgłoś wpis
  • Karol - niezalogowany 2020-10-22 09:09:21

    Analiza xD Poprostu zwykła rozmowa znajomych przy % kto co mysli na ten temat. Czekalem aż przeciwników tego pomyslu zacznie ból dupy sciskac i zaczną swoje teorie spiskowe wypisywac xD Co za naród..

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-10-21 22:10:31

    I tak jest wszędzie. Gadać ze jestem za albo przeciw a co do czego ludzie tylko pier....ą a ale donosić to potrawią. Polska to była jest i będzie głupi kraj. W porownaniu na inne kraje daleko do takiej tosamosci. Wszystko na nie. Ale kościół musi być. Zabobony. Te czasy ludzie się skończyły. Jesteśmy w Europie. To bądźmy otwarci na wszystko. Pruszcz ma fajne położenie. Ale pewnie nie którzy inaczej twierdzą. Pozdrawiam

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Karol - niezalogowany 2020-10-22 09:10:41

    Masz racje. Ludzie żyją czasami komuny. Te czasy na szczęście juz nie wrócą! :)

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-10-22 07:42:23

    1⅞ roznicy to jakies 6-7 osob dalo te wiekszosc.Zenujaca frekwencja a roznica ⅞ jeszcze bardziek.Jedtem ciekawy jaki bylby prawdziwy wynik przy refeendum

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kaja - niezalogowany 2020-10-22 09:12:26

    Super ze to przeszło! Bylam, zagłosowałam! Oby Ci w Warszawie sie na to zgodzili!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Pawcio - niezalogowany 2020-10-22 09:14:08

    No i gitara. Idzmy do przodu. Pruszcz juz dawno powinien miec prawa miejskie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-10-22 09:16:46

    Jak nie chciales zeby Pruszcz byl miastem to trzeba bylo isc glosowac przeciw a nie teraz szambo tu wylewac. A jak byles to trzeba bylo bardziej motywowac znajomych sasiadow do tego zeby poszli i zaglosowali. Jak nie poszli to widocznie bylo im to obojętne, proste. Ja glosowalem za! ;)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-10-22 10:18:21

    Brawo , trzeba myśleć przyszłościowo !!! Za mało sprawa była nagłośnienia . Ale ja mimo ,wieku byłam zagłosować za miastem . To rada gminy powinna zdecydować !!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • dobre - niezalogowany 2020-10-22 20:28:33

    ...... bez komentarza.

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-10-22 21:58:50

    To nie komentuj... Masz decyzje mieszkańców gminy Pruszcz uszanuj to.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sandra - niezalogowany 2020-10-22 10:43:45

    Super! Tak trzymac, nie słuchać starych dziadów wiecznie niezadowolonych ze swojego zycia! Rozwijamy sie!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-10-22 10:51:23

    Od dawna oczekiwaliśmy decyzji , żeby Pruszcz został miastem , a teraz są szanse duże . Powodzenia !!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-10-22 10:55:53

    Brawo Sandra ! Oby ludzi młodych tak myślących , było wiecej . 67 latka też jestem za miastem . Pozdrawiam

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Sandra - niezalogowany 2020-10-22 13:08:48

    Sformułowanie starych dziadów użyłam nazywajac ludzi wiecznie niezadowolonych ze swojego życia, nie cieszacych sie swoim zyciem, zgorzknialych. Wiek nie ma tu nic do rzeczy, zeby nikt starszy nie poczuł sie urazony ;) Pozdrawiam pozytywnie myślących starszych ludzi!

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Damian - niezalogowany 2020-10-22 13:15:49

    To bardzo dobra decyzja mieszkańców gminy Pruszcz. Myślę, ze nasz Pruszcz dzieki temu bedzie coraz szybciej sie rozwijał. Hejt zawsze będzie, tacy sa Polacy, nie przejmowac sie, iść do przodu :) Terez 3mamy kciuki za to żeby rząd to przyklepał!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Darek - niezalogowany 2020-10-22 16:23:54

    Chyba to wynik głosów mieszkańców miejscowości Pruszcz powinien mieć decydujący wpływ, a nie pobliskich miejscowości. A mieszkańców Pruszcza było więcej niechętnych temu pomysłowi. Czy w Bydgoszczy ktoś pyta o zdanie Osielsko czy Białe Błota ? Albo Świecie pyta mieszkańców miejscowości Wiąg o zdanie co zrobić w Świeciu?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-10-22 19:33:38

    A skad masz takie informacje ze w Pruszczu bylo wiecej ludzi przeciw? Masz jakies konkrety? Tez jestem z Pruszcza i akurat wśród mojej rodziny i znajomych prawie wszyscy jednogłośnie byli za miastem. Mozesz to jakos wyjaśnić?

    • Zgłoś wpis
  • Zmartwiona - niezalogowany 2020-10-25 18:10:51

    No i święte słowa. Jako mieszkanka Pruszcza jestem za powtórzeniem konsultacji. Możliwosci głosowania osobiste to zacofanie jak na przyszły urząd miasta. Czy przyszły "burmistrz" by na to pozwolił... tak sie ośmieszyć. Punkt do głosowania zamkniety we wtorek okolo godz. 15 stej w ostatnim tygodniu głosowania. Czyżby próba sfałszowania, utrudnienie dostępu do głosowania? Frekwencja tragiczna może przez znikomą ilość ścieżek głosowania. Jako przyszłe miasto zaproponować mieszkańcom tylko glosowanie osobiste w dobie koronawirusa... ? Czyżby ustawione rozwiązanie ? Takie czasy oszukańcze nas czekają-Miasto....

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Darek - niezalogowany 2020-10-22 20:42:28

    1. Te informacje nie są poufne 2. Twoja rodzina i znajomi stanowią jakąś znaczącą grupę ludzi w Pruszczu, że akurat ich głosy miałyby zaważyć na tym czy Pruszcz będzie miastem ? 3. Fakt jest faktem. Mieszkańcy miejscowości Pruszcz w większości nie chcą być miastem. I może takie statystyki głosowania należy przedstawić mieszkańcom Pruszcza, a nie zbiorcze z całej gminy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-10-22 21:02:02

    Popieram komentarz DARKA.Prosze zwrocic sie o konkrety do rady gminy dlaczego nie sa podane wyniki glosowania w poszczegolnych solectw ilosciowo a nie % i kto liczyl glosy ,moze wtedy sie okazac jak glosowali mieszkancy PRUSZCZA sami zainteresowani.Jak wynik glosowania pokaze ze mieszkancy Pruszcza sa przeciwi to radni powinni uszanowac decyzje mieszkancow.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-10-22 21:56:11

    Oczywiste jest to ze moja rodzina i znajomi nie stanawia wiekszosci mieszkancow Pruszcza. Tak samo jak twoja rodzina i znajomi którzy rzekomo byli przeciw, wiec nie wiem skad TWOJE stwierdzenie ze WIĘKSZOŚĆ MIESZKANCOW PRUSZCZA było przeciwnych tej zmiany. Swoim komentarzem wprowadzasz ludzi w błąd, nie jestes w stanie stwierdzić jaki byl głos Pruszcza na podstawie swojej "ankiety". Wypowiadasz nieprawdę i jeszcze to tlumaczysz...Wtyd.. Nie widze problemu dlaczego gmina nie mialaby udostępnić takich danych.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sandra - niezalogowany 2020-10-22 22:06:41

    Dokładnie, pozniej jeden z drugim czyta taki komentarz Dareczka i mysli faktycznie ze on sie wypowiada na podstawie jakis konkretnych danych. Stwierdzenie milczenie jest złotem w tej sytuacji jest bardzo trafione.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Karol - niezalogowany 2020-10-22 22:13:25

    Ahhh ten bol dupy przeciwników :D Wynik jest wynikiem trzeba sie z tym pogodzic. Tak samo jak masa Polakow musiala sie pogodzić z wyborem naszego Dlugopisowego Prezydenta, taki byl wynik, takie jest życie :) A tu po kilku miesiacach Koronawirus cudownie sie odrodzil, rolnicy pod domami politykow z gnojowka a kobiety z czarnymi parasolkami w obronie swoich macic. Brawo Polska :) To tak na marginesie, przepraszam za komentarz nie na temat ale nie moglem sie powstrzymać :)

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-10-25 18:56:41

    Karol-Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-10-22 22:52:10

    A tak na dobranoc to DAREK ma 100% racje ,powinniscie go przeprosic!!!!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-10-23 07:01:59

    Masz jakies konkretne dane że tak twierdzisz? Ludzie ogarnijcie sie, macie wynik z czym tu dyskutowac? Nawet jesli w Pruszczu bylo wiecej ludzi na nie to od poczatku bylo mowione ze cala gmina ma prawo sie wypowiedziec i ich glos tez bedzie brany pod uwagę. Trzeba bylo przed konsultacjami protestowac a nie teraz jak juz jest wynik. Podrawiam wszystkich.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-10-23 12:20:23

    Zobaczycie ten tzw.rozwoj jak swinia niebo-w zebach podatki bedziemy przynosic do gminy ;))))Jacy wy jestescie naiwni....xd

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-10-23 14:08:57

    Czy to miasto czy wies to co roku podatki podchodza do góry, śmieci podeszly miesiac temu a nadal jestesmy wsia to jak sie ma do tego twoj komentarza? Żnin jest miastem a podatki maja nizsze niz my i za smieci placa mniej wiec te twoje rewelacje o kant dupy mozna strzelic.

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-10-25 18:49:19

    Jezeli w Zninie sa nizsze podatki to Cala rada i wojcik powinni sie wstydzic ze tak rąbią na na podatkach.Zarabiam 2790 zl a kużwa ciagle smieci w gore i grunty .A szlachta BMW i i innymi furami sie rozbija.Od tego dobrobytu to sie w d...poprzewracalo

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-10-23 13:34:18

    Od początku było pewne ze będą chcieli to przepchnąć niezależnie od wyniku konsultacji. Lepiej dobra wieś niż liche miasto....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-10-23 14:13:04

    Od samego poczatku nie rozumiem problemu ludzi z nazwa naszego Pruszcza. Czy to wies czy to miasto, co to zmienia? Pruszcz pozostanie Pruszczem nie ważne czy wies czy miasto. Chodzi tu o kase która mozna pozyskać na rozwój, drogi itp. Serio tak was boli nazwa miasto? Paranoja.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-10-23 15:24:58

    Odnośnie komentarza o podatkach, to i tak u nas są wysokie, a nawet na miarę gminy Osielsko najbogatszej gminy w Kujawsko-Pomorskim, gdzie dochód na osobę jest ok 3600zł. NA OSOBĘ zaznaczam.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-10-24 19:33:03

    Podatki sa przeglosowywane przez rade gminy zawsze na najwyzszym z mozliwych dopuszczalnych poziomow....

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-10-24 18:33:33

    skoro przeważają głosy "za" to jaki problem jest żeby Urząd Gminy Pruszcz opublikował w formie listy głosy oddane w poszczególnych sołectwach na zebraniach wiejskich?? bo by się okazało że większość ludzi, którym chciało się przyjść na zebranie była przeciwna tej decyzji, uznając, że w gminie jest więcej pilnych spraw do załatwienia. po drugie skoro mówi się ze tyle funduszy może gmina pozyskać będąc miastem to trzeba się zastanowić czy nasza gmina ma na to pieniądze, gdyż zgodnie z WPF na koniec 2020r. planuje się zadłużenie na poziomie 14mln zł, a po trzecie nasz "zadowolony" z siebie włodarz mówi że na zebraniach nie było pytań, a na zebraniu w mojej miejscowości było dużo pytań, na które w większości nie otrzymaliśmy od wójta odpowiedzi. idąc na zebranie nie miałem wyrobionego zdania na ten temat, ale po zebraniu i wyjaśnieniu wójta stwierdziłem że gmina żadnych korzyści nie będzie miała (ani przede wszystkim mieszkańcy Pruszcza) jedynie pogłębiający się deficyt w kasie gminy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-10-24 22:42:25

    Tak rada powinna ustalac podatki a tak naprawde podnosi raczki na rozkaz (prezesa PIS)wojta i tak jest zawsze.Odnosnie miasta rada majac swiadomosc ze mieszkancy Pruszcza powinni decydowac ,wies albo miasto i tak powinni postanowic a tak naprawde odrzucic procedowanie.Teraz moze stanac na wysokosci zadania i uszanowac glosy mieszkancow PRUSZCZA ktore w wiekszosci sa na NIE!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Emsi - niezalogowany 2020-10-24 23:17:36

    Pruszcz zostanie Pruszczem czy będzie wsią czy miastem. Typowe polskie myślenie, okoliczne wsie zagłosujemy na nie bo wszystko tylko dla Pruszcza, a jak byłby miastem i będą środki to zaraz będzie daj na to daj na to już wtedy miasto nie będzie przeszkadzało. Tak Wam nie wszystkim na szczęście PiS wyprał głowy że kupił was bonami 13tkami itp że ciągle jest tylko daj i daj a to że dają 500 a zabierają 1000 to już nie ważne bo dali. Gdyby za głos wieś czy miasto był jakiś profit za miastem to by wszyscy byli za. A na zebraniach też pytania wgl nie na temat tylko poprostu Pan Wójt się pojawił to przy okazji zapytam. Nie chcecie iść do przodu to potem nie wymagać że nie ma środków,i co niektórzy na słowo miasto myślą.ze Pruszcz będzie jak Warszawa.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    EMSi - niezalogowany 2020-10-24 23:20:02

    I mówcie co chcecie ale kocham zielika i z nim będę bez względu na to czy będzie miasto czy wieś

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • ZaC - niezalogowany 2020-10-25 10:20:40

    EMSI, jezeli Ci polskie myślenie nie odpowiada to wyjedź do Niemiec albo innej Francji. Bo idąc twoim głupim tokiem rozumowania, uważasz że Ci, którzy nie chcą aby Pruszcz został miastem to zwolennicy PIS, a ci którzy są za to cała reszta? Czy może jakiejś konkretnej partii ? Co wg Ciebie ma 500+ do Pruszcza jako miasta? Nic. Czy wójt ma jakieś własne środki finansowe żeby jak to mówisz dał później na to czy tamto ? NIE- bo wszystko co ma gmina jako urząd to własność obywateli. Były na konsultacjach inne pytania do Pana Wójta? Widocznie dostępność Wójta dla społeczeństwa jest za mała i mieli do niego też inne sprawy albo bycie miastem nie jest dla nich tak ważne. Każdy urzędnik powinien wiedzieć jedno : Administracja (łac. administrare – być pomocnym, obsługiwać, zarządzać, ministrare – służyć) I niech się nikomu role nie mylą, kto tu jest dla kogo.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    brawo - niezalogowany 2020-10-25 20:03:39

    ZaC ; nic dodać, nic ująć !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Emsi - niezalogowany 2020-10-25 20:29:21

    Nie dla Serocka!

    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-10-25 20:30:36

    Podaj argumenty na nie

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2020-10-26 17:49:44

    90% ludzi tu komentujących to głąby... Naprawdę, nie róbcie z siebie aż takich durniów

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • gość 2020-10-26 21:50:46

    Tak obrazac ludzi moga osoby o całkowitym braku kultury osobistej !!!

    • Zgłoś wpis
  • Do gość - niezalogowany 2020-11-28 13:36:55

    Nie. Osoby myślące, które widzą z kim mają do czynienia. Proste? Proste

    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nSwiecie.pl




Reklama
Wróć do