Reklama

Co z modernizacją linii kolejowych przebiegających przez gminę Pruszcz? PKP PLK udzieliło informacji

Od dłuższego czasu mówi się modernizacji linii kolejowych w naszym regionie. Postanowiliśmy sprawdzić jakie konkretnie plany ma PKP związane z gminą Pruszcz

Przez gminę Pruszcz przebiegają dwie linie. Jedna o numerze 201 łączy Nową Wieś Wielką z Gdynią Port. Na jej trasie znajduje się Serock. Natomiast druga linia o numerze 131 łączy Chorzów z Tczewem. Tu na trasie znajdują się dworce kolejowe w Pruszczu oraz Parlinie. - Roboty budowlane i realizacja projektu pn. „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto”, na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna, zaplanowana jest na lata 2022-2026 – przekazał nam Przemysław Zieliński z Zespołu Prasowego PKP PLK. Oznacza to, że jeżeli inwestycja dojdzie do skutku to prace zostaną także wykonane w innych miejscowościach powiatu świeckiego, a konkretnie w Lubania-Lipiny, Świekatowie, Lipienicy i Błądzimiu.

Przebudowa stacji, przystanków...

Co dokładnie ma zostać zmienione? Wyjaśnił nam to przedstawiciel PKP. - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują m. in. przebudowę stacji oraz przystanków osobowych, obiektów inżynieryjnych, modernizację istniejącego toru i dobudowę drugiego na odcinku Maksymilianowo – Gdańsk Osowa oraz elektryfikację linii – mówi Przemysław Zieliński. - Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym podniesiony zostanie dzięki przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych. Poprawi się oferta kolei w połączeniach dalekobieżnych, regionalnych oraz aglomeracyjnych. Zwiększona częstotliwość i punktualność kursowania pociągów pasażerskich umożliwi ich lepsze skomunikowanie z innymi środkami transportu – dodaje nasz rozmówca.

Pociągi pojadą szybciej

Po zakończeniu inwestycji zwiększy się prędkość pociągów pasażerskich do 160 km/h oraz towarowych do 120 km/h na odcinku Maksymilianowo – Kościerzyna. Poprawi się przepustowość linii, po której będzie mogło kursować więcej pociągów pasażerskich i towarowych. Podróżni zyskają lepszy dostęp do pociągów, a port w Gdyni możliwość odprawy większej liczby towarów przewiezionych koleją.

Co na trasie nr 131?

PLK przygotowuję również dokumentację projektową dla projektu pn. „Prace w ciągu C-E 65 na odcinku Zduńska Wola – Inowrocław – Tczew” LCS Bydgoszcz Główna, dla odcinka Złotniki Kujawskie – Smętowo Graniczne. Jest to wspomniana linia nr 131. Zakres inwestycji oznacza, że na terenie powiatu świeckiego zmodernizowana zostanie linia w miejscowościach Pruszcz, Parlin, Terespol Pomorski, Laskowice, Warlubie i Twarda Góra. Przewiduje się m. in. modernizację torów, przebudowę obiektów inżynieryjnych, przebudowę stacji wraz z infrastrukturą pasażerską, co ma poprawić komfort i dostęp podróżnych do kolei.

Będzie wiadukt kolejowy w Pruszczu

Mieszkańcy Pruszcza pytają także od dłuższego czasu czy możliwa jest budowa wiaduktu kolejowego w samym centrum Pruszcza. Przemysław Zieliński z PKP PLK potwierdził nam, że jest w planach budowa takiego obiektu. - Na styku dróg i torów podniesiony zostanie poziom bezpieczeństwa dzięki zastąpieniu przejazdów kolejowo-drogowych skrzyżowaniami bezkolizyjnymi, w tym m. in. w Pruszczu, gdzie planuje się budowę wiaduktu kolejowego – przekazał przedstawiciel PKP. - W efekcie, po zakończeniu inwestycji, pociągi pasażerskie będą mogły pojechać z prędkością do 200 km/h (zamiast 50-160 km/h jak obecnie), a towarowe z prędkością do 120 km/h (zamiast 40-100 km/h). Realizacja prac budowlanych przewidziana jest na lata 2023-2026 – deklaruje Zieliński.

fot. przejazd kolejowy w Pruszczu

Aplikacja nswiecie.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nSwiecie.pl




Reklama
Wróć do