
Odliczany jest czas do udostępnienia ponad 45 km drogi ekspresowej S5 łączącej autostradę A1 w Nowych Marzach z obwodnicą Bydgoszczy i dalszymi, już funkcjonującymi odcinkami S5 do Wrocławia
- Wykonawca 23-kilometrowego odcinka S5 Nowe Marzy - Świecie Południe prowadzi prace we wszystkich branżach – informuje Julian Drob, rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału GDDKiA. - Znaczące zmiany organizacji ruchu są coraz częstsze, a tym samym zwiększa się płynność ruchu. 19 maja przywróciliśmy ruch na łącznicach węzła Świecie Południe, co ułatwiło wjazd do miasta od strony Bydgoszczy. Z kolei 30 maja otworzyliśmy wiadukt WD1-15 na węźle Świecie Zachód, co przełożyło się zwiększenie płynności ruchu. Budowa drogi ekspresowej S5 Nowe Marzy - Świecie Południe odbywa się w głównej mierze po śladzie starej DK5 oraz pasa rezerwowego pozostawionego w trakcie budowy obwodnicy Świecia ponad dwie dekady wcześniej. Na koniec maja zaawansowanie rzeczowe kontraktu wynosiło 85 proc. Planowany finał prac to sierpień 2022 r. Droga połączy autostradę A1 z obwodnicą Świecia, która w ramach zadania jest rozbudowywana do przekroju 2x2 – dodaje przedstawiciel drogowców.
Wykonawca 22-kilometrowego odcinka Świecie Południe - Bydgoszcz Północ również kontynuuje prace we wszystkich branżach. Wraz z postępami robót wprowadzane są zmiany w organizacji ruchu. 8 czerwca wykonawca przełożył ruch na lewą jezdnię, wykonaną w warstwie ścieralnej, na odcinku Gruczno - Trzeciewiec. W najbliższy weekend (10-11 czerwca) planowane jest przełożenie ruchu na fragment drogi omijający Aleję dębową w Borównie. Ta wyczekiwana zmiana usprawni ruch na trasie, co jest szczególnie ważne w związku ze zbliżającym się okresem letnim. Budowa drogi ekspresowej S5 Świecie Południe - Bydgoszcz Północ odbywa się w głównej mierze po starej DK5. Wyjątkiem jest odcinek omijający Aleję dębową w Borównie. Na koniec maja zaawansowanie rzeczowe kontraktu wynosi 77 proc., a planowe otwarcie drogi to sierpień 2022 r. Droga połączy obwodnicę Świecia z węzłem Bydgoszcz Północ, który stanowi północny kraniec obwodnicy Bydgoszczy.
- Budowa drogi ekspresowej S5 w województwie kujawsko-pomorskim została podzielona na siedem odcinków realizacyjnych o łącznej długości około 128 kilometrów – mówi Julian Drob. - Droga połączy Wrocław, Poznań i Bydgoszcz z autostradą A1 w okolicy Grudziądza. Łączny koszt inwestycji to ok. 3,4 mld zł, z czego dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to prawie 1,8 mld zł – dodaje rzecznik.
Fot. GDDKiA
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie