
W miejscu pracy spędzamy codziennie wiele godzin. Warto więc zadbać, by biuro było wygodne, komfortowe i zapewniało dobre warunki do wykonywania swoich obowiązków. Na komfort pracy w znaczny stopniu wpływa to, jak się czujemy - a to zależy od wielu czynników. Atrakcyjny design biura, który sprzyja aktywności fizycznej i wygodnemu wykonywaniu zadań to podstawa. Zobacz, jak zadbać o aktywne wyposażenie biura!
Miękki fotel biurowy to coś, bez czego wielu z nas nie wyobraża sobie pracy przy biurku. Warto jednak przede wszystkim zadbać o to, by stylowe fotele były również dobre dla naszego zdrowia: wygodny fotel biurowy musi posiadać regulację wysokości i wyprofilowane oparcie. Nie zawsze jednak miękkie fotele to najlepsze rozwiązanie.
Siedzący tryb życia nie służy naszemu zdrowiu. Decydując się na aktywność fizyczną w czasie pracy, poprawiamy swoją kondycję i samopoczucie. Jako pracodawca, możemy zadbać o umieszczenie w biurze bieżni, rowerów stacjonarnych lub innych urządzeń, które można wykorzystywać albo podczas przerwy, albo nawet w trakcie pracy.
Pracując na stojąco, można w znaczącym stopniu wzmocnić mięśnie i przynieść ulgę kręgosłupowi. Wystarczy biurko z regulacją wysokości - tak, by blat dało się odpowiednio dostosować do wzrostu pracownika. Wydaje się to być dziwnym pomysłem - jednak taka aktywność zwiększa spalanie kalorii, poprawia krążenie krwi i sprawia, że nasz głos brzmi bardziej donośnie, co przy niektórych rodzajach pracy jest bardzo korzystne. Pracując, można zastosować jednocześnie platformę balansującą - która spotęguje pozytywne efekty treningów.
Dobrze dobrane krzesło biurowe to podstawa. Krzesło, na którym codziennie siedzimy przez wiele godzin, musi zapewniać komfort i właściwe podparcie dla kręgosłupa - tak, by móc uniknąć bólu i problemów ze zdrowiem. Praca na stojąco bywa korzystna, ale co jakiś czas warto posiedzieć, by odciążyć kolana oraz stopy. Odpowiedni fotel biurowy posiada regulację wysokości i jest dostosowany do wagi pracownika. Musi być w stanie podążać za ruchami ciała, łatwo się przemieszczać i pomagać siedzieć prawidłowo.
Nieodpowiednia akustyka w pracy wpływa na znaczące zwiększenie poziomu stresu i zdenerwowania w pracy. Wystarczą niewielkie zakłócenia, by doprowadzić do problemów z wygodną komunikacją i nadmiernego hałasu, który uniemożliwia koncentrację. Z drugiej strony - gdy w biurze jest zbyt cicho, pracownicy mogą czuć się nieswojo. Warto zadbać o dobrą akustykę w miejscu pracy - naszymi sprzymierzeńcami są panele akustyczne, tkaniny, tekstylia i tapicerowane meble, działające jako tłumik dla dźwięków. Proste zmiany mogą dać duże efekty - dobrze jest na przykład zamienić zamykane szafki na otwarte regały, by stukające drzwiczki nie przeszkadzały w pracy, wyciszyć telefony i komputery. umieścić miękkie podkładki na nogach krzeseł.
Wygodne, wykonane z wysokiej jakości materiałów meble biurowe, dostosowane do rodzaju wykonywanej pracy i naturalnej sylwetki człowieka, to doskonała inwestycja. Dzięki nim praca będzie wykonywana bardziej efektywnie - a pracownicy, dzięki lepszemu samopoczuciu - bardziej zadowoleni. Szeroki wybór mebli i akcesoriów do aktywnego wyposażenia biur znajdziesz na stronie https://www.ajprodukty.pl/biuro-i-konferencja/meble-do-siedzenia/krzesla-biurowe.
/Materiał Partnera/
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie