Na co zwrócić uwagę wybierając bramę garażową?

0

Garaż to rzecz, która interesuje niemal każdego zmotoryzowanego. Jeśli mamy dom i zaplanowaliśmy takie pomieszczenie w rozkładzie budynku, to przed nami wybór odpowiedniej bramy garażowej.

Jest kilka rodzajów bram: segmentowa, rolowana i uchylna (choć od tych ostatnich się już odchodzi). Warto więc zadać sobie pytanie, jaki rodzaj bram będzie dla nas najodpowiedniejszy. – Bramy segmentowe powinny być pierwszym wyborem potencjalnego klienta. Ich zaletą jest oszczędność miejsca w garażu jak i przed nim. Brama segmentowa otwiera się pionowo i pozostaje pod stropem. Z kolei brama rolowana jest alternatywą dla bramy segmentowej w momencie, gdy montaż bramy możliwy jest tylko na zewnątrz – informuje Paulina Wawrowska, specjalista ds. sprzedaży w firmie Profit.
Bramy te różnią się również izolacyjnością cieplną. – Bramy segmentowe HORMANN charakteryzują się wysoką izolacyjnością cieplną, dzięki grubości panela (42 lub 67mm), który wypełniony jest pianką poliuretanową – mówi Wawrowska. Brama rolowana ma słabszą izolacyjność cieplną, co wynika z małej grubości panela (ok 2 cm).
Bramę uchylną zaleca się w przypadku garaży nieocieplonych. – Ponadto brama uchylna wymaga zagospodarowania dodatkowego miejsca na podjeździe oraz w nadprożu – podkreśla Wawrowska.

Ceny bram są zróżnicowane i zależne od wielu czynników, m.in.: modelu, koloru i akcesoriów dodatkowych. – Wybór bramy zależny jest przede wszystkim od warunków zabudowy. Następną ważną informacją jest to, czy garaż będzie ogrzewany oraz jakie jest jego położenie względem stron świata – zaznacza specjalistka.
W Profit zwracają uwagę również na to, by klient przed dokonaniem zakupu bramy garażowej zastanowił się nad tym, jak będzie ona pasować do pozostałych elementów budynku. – Kolor bramy zazwyczaj dobierany jest w oparciu o odcień dachówki oraz okien. Należy nie zapomnieć o bezpieczeństwie – bramy HORMANN są badane i certyfikowane zgodnie z wysokimi wymogami normy europejskiej. Podsumowując przy wyborze bramy powinniśmy wziąć pod uwagę jej: trwałość, estetykę, energooszczędność i bezpieczeństwo – podpowiada Paulina Wawrowska.

Klienci nie muszą obawiać się, że podejmą błędną decyzję, bo w dokonaniu odpowiedniego wyboru chętnie pomogą im specjaliści. – Na spotkaniu z klientem, w salonie, zadajemy szereg pytań związanych z inwestycją, dzięki czemu możemy zaproponować najlepsze rozwiązanie w zakresie wyboru bramy – tłumaczą w Profit.
To jak wyglądają poszczególne bramy można sprawdzić na przygotowanych w salonie ekspozycjach. – Klient może dotknąć i wypróbować bramę oraz wybrane akcesoria. Następnie po wstępnych ustaleniach spotykamy się z klientem już na inwestycji, gdzie sami weryfikujemy warunki zabudowy i pobieramy pomiary. Zapewniamy nie tylko usługę montażu bramy, ale także serwis gwarancyjny i pogwarancyjny – mówi Wawrowska.

Artykuł ukazał się w Nowym Świeciu w bezpłatnym reklamowym dodatku budowlanym 6 września 2018r.

Dodaj komentarz

avatar
  Otrzymuj powiadomienia w sprawie tego tematu  
Powiadom o